لینک های دسترسی

Breaking News

صالح: کرام‌الدین کریم باید اتهام‌ها علیه خود را در 'دستگاه عدالت' پاک کند


معاون اول ریاست جمهوری افغانستان از کرام‌الدین کریم، رییس پیشین فدراسیون فوتبال این کشور خواسته است که باید به "دستگاه عدالت" حاضر شود و اتهام‌های نسبت به خود را پاک سازد.

آقای صالح سیاسی ساختن این قضیه "جرمی و حقوقی" را از سوی برخی حلقات "شرم‌آور" دانسته و از وزارت داخله خواسته است که مقام‌های ارشد ولایت پنجشیر را در پیوند به عملیات نیروهای ویژه پولیس به کابل بخواهد که در این مورد به مردم وضاحت دهند.

آقای صالح در صفحۀ فیسبوک خود نگاشته است: "کرا‌م‌الدین کریم‌ در فهرست فراری‌های عدلی است؛ اما ربط دادن هر عملیات به رییس جمهور - ارگ و من از سوی فرصت طلبانی که مردم را ملیشه بی‌معاش خود تلقی می‌کنند، این‌بار برملا خواهد شد."

پیش از این گزارش‌هایی نشر شد که گویا نیروهای ویژه پولیس به دستور مقام‌های ارشد حکومت به ویژه آقای صالح، برای بازداشت کرام الدین کریم در پنجشیر عملیات انجام دادند.

معاون اول ریاست جمهوری افغانستان تاکید کرده که حلقاتی "معلوم‌الحال" در پنجشیر با تعیین افراد ناکاره، این ولایت را به گروگان گرفته و می‌خواهند از این قضیه حقوقی برای ادامه بقای شان استفاده ناجایز سیاسی کنند.

این در حالی است که عملیات نیروهای ویژه پولیس در پنجشیر برای گرفتاری آقای کریم بی‌نتیجۀ پایان یافت.

مقام‌های محلی ولایت پنجشیر گفته اند که این عملیات بدون هماهنگی ادارات محلی و امنیتی این ولایت صورت گرفته که با ورود این نیروها به روستای سنگانۀ این ولایت، مردم محل و هواداران آقای کریم با آن‌ها درگیر شدند.

وزارت داخلۀ افغانستان دیروز گفت که آقای کریم هنگام عملیات در خانه‌اش نبود و تاکید کرد که هیچ‌ فردی نمی‌تواند از قانون فرار کند و پولیس مکلف به تنفیذ قانون در این کشور است.

آقای کریم به آزار و اذیت جنسی اعضای تیم فوتبال بانوان افغانستان متهم است.

فدراسیون بین المللی فوتبال در ماه جون ۲۰۱۹ آقای کریم را از حضور در فعالیت‌های مرتبط با فوتبال محروم و یک میلیون دالر جریمه کرد که سخت‌ترین تحریم ممکن بر اساس کود اخلاقی فیفا است.

تحقیقات فیفا نشان داده است که کرام الدین کریم "از موقف خود سو استفاده کرده و با چندین بازیکن زن بدرفتاری جنسی" کرده است.

به دنبال آن، لوی سارنوالی افغانستان دستور بازداشت او را صادر کرده بود.

XS
SM
MD
LG