لینک های دسترسی

Breaking News

عملیات بازداشت کرام‌الدین کریم در پنجشیر 'بی‌نتیجه' پایان یافت


مقام‌های محلی ولایت پنجشیر می‌گویند که عملیات قطعات ویژه پولیس برای گرفتاری کرام‌الدین کریم، رییس پیشین فدراسیون فوتبال افغانستان در مرکز این ولایت، بی‌نتیجه پایان یافت.

محمد امین صدیقی، معاون والی پنجشیر روز دوشنبه ۲۴ اگست (سوم سنبله) به صدای امریکا گفت که شب گذشته نیروهای ویژهٔ پولیس به هدف گرفتاری آقای کریم داخل این ولایت شدند.

گفته شده است که باشندگان محل به عوض همکاری با پولیس درگیر شدند.

او افزود: "آنچه ما می‌دانیم در جریان عملیات آقای کریم در خانه‌اش حضور نداشته است. پس از آن که مردم از این موضوع خبر می‌شوند و این عملیات زمینی و هوایی برای شان غیرمترقبه بوده، شب در مسیر راه با نیروهای امنیتی مواجه شده و جاده را مسدود کرده اند."

معاون والی پنجشیر افزود که در این درگیری به دو طرف تلفات وارد نشده و در حال حاضر وضعیت به حالت عادی برگشته است.

وزارت داخلۀ افغانستان تا اکنون در مورد این عملیات چیزی نگفته است.

آقای کریم به آزار و اذیت جنسی اعضای تیم فوتبال بانوان افغانستان متهم است.

خالده پوپلزی، کپتان پیشین تیم ملی فوتبال بانوان افغانستان که از سال ۲۰۱۶ به اینسو در دنمارک به سر می‌برد، برای بار نخست در نوامبر ۲۰۱۸ در مصاحبه با روزنامۀ گاردین، آقای کریم را به بدرفتاری جنسی با دختران فوتبالر متهم کرد؛ اما آقای کریم این ادعاها را رد کرده است.

فدراسیون بین المللی فوتبال در ماه جون ۲۰۱۹ آقای کریم را از حضور در فعالیت‌های مرتبط با فوتبال محروم و یک میلیون دالر جریمه کرد که سخت‌ترین تحریم ممکن بر اساس کود اخلاقی فیفا است.

تحقیقات فیفا نشان داده است که کرام الدین کریم "از موقف خود سو استفاده کرده و با چندین بازیکن زن بدرفتاری جنسی" کرده است.

به دنبال آن، لوی سارنوالی افغانستان دستور بازداشت او را صادر کرده بود.

این در حالی است که ماه گذشته، محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان از باشندگان ولایت پنجشیر خواست که کرام‌الدین کریم را از این ولایت بیرون کنند تا قانون بالای وی تطبیق شود.

XS
SM
MD
LG