لینک های دسترسی

Breaking News

افغانستان و پاکستان در بحث فیسبوک صدای امریکا با امرالله صالح


پرس-و-پاسخ صدای امریکا با امرالله صالح پنجشنبه ۶-۷ شام بود
پرس-و-پاسخ صدای امریکا با امرالله صالح پنجشنبه ۶-۷ شام بود

رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان می گوید که رئیس جمهور غنی با رحمت الله نبیل از دیر زمانی اختلاف نظر داشت. امرالله صالح این مطلب را در صفحه فیسبوک صدای امریکا (دری) نوشت.

آقای صالح پنجشنبه ۶-۷ شام در پرسش-و-پاسخ که به میزبانی ایوب خاورین، خبرنگار صدای امریکا، صورت گرفت به صدها پرسش و تبصره کاربران افغان فیسبوک پاسخ داد.

بیشتر پرسش ها انتقادی و بازتاب دهندهء نظریات تند افغانها در باره روابط با پاکستان بود.

برای خواندن پرسش ها، نظریات کاربران فیسبوک و پاسخ های امرالله صالح به صفحهء ما بروید.

آقای صالح در پاسخ به پرسشی که چرا اسلام آباد مایل است که کابل مذاکرات صلح با طالبان را باز آغاز کند نوشت "چندی قبل {سوزان} رایس مشاور امنیت ملی امریکا به پاکستان سفر داشت و در آنجا عکس های مجالس ملا منصور را در داخل خاک پاکستان به نواز شریف نشان داده بود واز وی خواسته بود که به عوض اضافه گویی باید زمینه صلح و تفاهم را برابر سازد. پاکستان زیر فشار بین المللی مجبور {شد} نشان دهد که کاری میکند. از طرف دیگر از جانب چند کشور قدرتمند بالای آقای غنی نیز فشار آمد که به اسلام آبد سفر کند. یعنی این نشست به فشار جهانی ترتیب داده شده بود".

امرالله صالح به پرسش های پشتو و دری پاسخ می نوشت و در یک مورد نوشت که شیوهء استعفای رحمت الله نبیل از ریاست امنیت ملی، "جنجال برانگیز" است.

آقای نبیل پنجشبه از آن سمت اش استعفا داد. او روز گذشته در فیسبوک از سفر رئیس جمهور محمد اشرف غنی به اسلام آباد به شدت انتقاد ورزیده بود.

XS
SM
MD
LG