لینک های دسترسی

Breaking News

شناسایی رمز و راز عجیب کودکان مومیایی شده در پیرو


باستان شناسان گفته اند که اجساد مومیایی شدۀ شش کودک را در ساحۀ باستانی کاجامارکویلا در ۲۴ کیلومتری لیما، پایتخت پیرو، کشف کرده اند.

به گفتۀ باستان شناسان، گمان می‌رود که این شش کودک صدهاسال پیش به خاطر اینکه جسد یک مرد اشرافی را در دنیای پس از مرگ همراهی کنند، قربانی شده بودند.

اسکلیت‌های کوچک این شش کودک که در درون تکه پیچانده شده بود، از داخل گور یک شخص مهم که احتمالاً کدام چهرۀ سیاسی عصر خود بوده است، در نومبر سال گذشته در جریان کاوش پیدا شد.

پیتر وان دالن، مسوول حفاری این ساحۀ باستانی به خبرگزاری فرانس‌پرس گفت: "این کودکان ممکن از بستگان نزدیک جسد مدفون در این گور بوده اند که مومیایی شان، یکی بالای دیگر، در قسمت‌های مختلف مقبرۀ [مرد اشرافی] گذاشته شده بود...این کودکان، بر اساس فرضیه‌های عملی، شاید قربانی شده بودند تا مومیایی [مرد اشرافی] را در دنیای پس از مرگ همراهی کنند."

او گفت که جسد مرد اشرافی که تخمین زده می‌شود هنگام مرگ حدود ۲۰ سال عمر داشته است به گونه‌ای مومیایی شده است که چهره‌اش با کف دستانش پوشیده شده و سپس سرتاپای آن ریسمان‌پیچ شده است.

کاجامارکویلا، شهر باستانی است که خانه‌ها و مقبره‌های گلی آن ۲۰۰ سال پیش از میلاد مسیح و قبل از امپراتوری "اینکا" بنا شده و تا سال‌های ۱۵۰۰ میلادی مردم در آن زیست داشته اند. باستان شناسان تخمین می‌زنند که شاید بین ۱۰ هزار تا ۲۰ هزار نفر در این شهر می‌زیسته اند.

وان دیلان می‌گویند که مومیایی‌های کودکان که از این ساحه کشف شده است بین ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ سال قدمت دارد.

باستان شناسان در همین ساحه گور کم از کم هفت نفر دیگر را پیدا کرده اند که از آن بقایای استخوان هفت نفری که مومیایی نشده بودند، کشف شده است.

XS
SM
MD
LG