لینک های دسترسی

Breaking News

حملۀ مسلمانان بر خانه‌ها و معابد هندوها در بنگله‌دیش


گروه‌های تندرو افراطی در بنگله‌دیش گاهگاه اقلیت‌های غیرمسلمان را هدف قرار می‌دهند
گروه‌های تندرو افراطی در بنگله‌دیش گاهگاه اقلیت‌های غیرمسلمان را هدف قرار می‌دهند

صدها مسلمان بنگله دیشی که به خاطر یک پست اهانت آمیز به اسلام در شبکه‌های اجتماعی خشمگین بودند، روز دوشنبه بر زیارتگاه‌ها و خانه‌های هندوها در بنگله‌دیش یورش بردند.

یک پست جنجالی در شبکه‌های اجتماعی که "شیوا" الهۀ هندوها را بر فراز کعبه نشان می‌دهد، سبب بروز خشونت و یورش این مسلمانان بر اجتماعات هندوها در شرق داکه شد که دو ساعت به درازا کشید.

عبدالکریم، رئیس پولیس داکه به خبرگزاری اسوشیتدپرس گفته است که به محض پخش این خبر در محله‌های عمدتاً مسلمان نشین، صدها مسلمان خشمگین بر اجتماعات هندوها در شرق داکه یورش بردند.

پولیس گفته است که ۱۰۰ باب منزل و پنج معبد هندوها تاراج شده است. در این آشوب، یک مرد ۲۷ سالۀ هندو از سوی مسلمانان به ظن پست کردن این عکس اهانت آمیز بازداشت شده است.

اما به گفتۀ عبدالکریم، مقام‌های پولیس تا هنوز تایید نکرده اند که آیا مظنون یاد شده واقعاً مرتکب چنین عملی شده است یا خیر. او افزود که تحقیقات جریان دارد.

مقام‌های پولیس بنگله‌دیش گفته اند که ۱۵ نفر به ظن دست داشتن در این خشونت بازداشت شده است.

نیروهای اضافی پولیس و شبه نظامیان محافظ سرحدی بنگله‌دیش برای تامین امنیت این ساحه که در ۱۵۰ کیلومتری شرق داکه موقعیت دارد، اعزام شده اند.

چنین ویرانکاری و آشوب مدنی میان اجتماعات دینی و مذهبی در بنگله‌دیش نامعمول است، اما حکومت آن کشور برای فرونشاندن موجی از خشونت تندروان افراطی مسلمان دست و پنجه نرم می‌کند که عموماً هدف خشونت این تندروان، اقلیت‌های دینی و بی دینان می‌باشند.

XS
SM
MD
LG