لینک های دسترسی

Breaking News

صد ها هزار سرباز افغان برای امنیت انتخابات توظیف شد


وزارت دفاع: مردم با خاطر آسوده رای بدهند
وزارت دفاع: مردم با خاطر آسوده رای بدهند
وزارت دفاع ملی افغانستان ۶۰ هزار سرباز دیگر اردوی ملی را برای تامین امنیت انتخابات در ۳۴ ولایت مستقر کرد. با این رقم شمار مجموعی نیرو های امنیتی موظف برای تامین امنیت انتخابات به ۳۵۲ هزار نفر رسید.

مقام های وزارت دفاع ملی افغانستان روز سه شنبه به مردم افغانستان اطمینان دادند که نیرو های امنیتی افغان هرگونه آمادگی را برای تامین امنیت انتخابات گرفته اند.

مراد علی مراد، قوماندان عمومی نیرو های زمینی وزارت دفاع ملی گفت که از هم اکنون تا زمان اعلان نتایج، حتا اگر انتخابات به دور دوم هم کشانده شود، همه آمادگی ها لازم گرفته شده است.

ظاهر عظیمی، سخنگوی وزارت دفاع ملی گفت که با اعزام ۶۰ هزار سرباز دیگر، مواضع جدید امنیتی در سرتاسر افغانستان ایجاد شده و قطعات کماندو، قطعات خاص عملیاتی شبانه و جزوتام های ضربتی مجهز با زرهپوشهای پیشرفته در ولایات جابجا شده اند.

آقای عظیمی گفت: "هیچ وقت با اینقدر قابلیت به طرف انتخابات نرفته بودیم. یعنی از لحاظ کمیت ۳۵۲ هزار نیروی اردو و پولیس شامل تامین امنیت انتخابات می شود. از لحظات کیفیت ظرفیت ما بسیار بالا است."
وزارت دفاع: مردم با خاطر آسوده رای بدهند
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:54 0:00
وزارت های دفاع و داخلۀ افغانستان گفته است که در ترکیب ۳۵۲ هزار نیروی موظف برای تامین امنیت انتخابات، نیرو های ارتش، پولیس ملی و پولیس محلی شامل اند و نیرو های بین المللی نقش حمایوی داشته و در صورت ضرورت از آنان کار گرفته خواهد شد.

سخنگوی وزارت دفاع ملی گفت که استقرار نیرو ها در هر ولایت نظر به میزان تهدیدات فرق می کنند، به این مفهوم که در ولایات به گفتۀ وی نا امن شمار بیشتر نیرو ها و در ولایات امن، شمار نسبتاً کمتر نیرو ها مستقر شده اند.

در همین حال، برخی کارشناسان امور نظامی با اشاره به رویداد های امنیتی در دو هفتۀ گذشته، اطمیناندهی مقامات امنیتی را به دیدۀ شک نگریسته اما می گویند که این بیانات برای تقویت روحیۀ مردم و خود سربازان مفید خواهد بود.

عتیق الله امرخیل، استاد پیشین حربی پوهنتون به این باور است که اگر ۵۰ در صد آنچه را مقام های امنیتی بیان می کنند تحقق یابد، باز هم یک پیروزی است.

طالبان عهد کرده اند که برگزاری انتخابات را مختل خواهند کرد. جنگجویان آن گروه در چند روز گذشته با وصف تدابیر شدید امنیتی، حملات مرگباری را در کابل و چند ولایت افغانستان انجام دادند. عمده ترین موارد آن حمله بر هوتل کابل-سرینا و حملات بر دفاتر کمیسیون مستقل انتخابات در کابل بود.
  • 16x9 Image

    عبدالحی ورشان - کابل

    عبدالحی ورشان از 1993 میلادی به حیث گزارشگر رادیو صدای امریکا بخش افغانستان کار می کند. ورشان از سال 2002 به حیث گزارشگر رادیو صدای امریکا در کابل کار می کند. از کارهای برجسته گزارشگری ورشان تهیه گزارش از نشست های مهم سیاسی و نظامی و نشست های بین المللی مربوط به قضیه افغانستان درکابل است. عبدالحی ورشان فارغ التحصیل ادبیات وعلوم بشری از پوهنتون کابل است.
XS
SM
MD
LG