لینک های دسترسی

Breaking News

باجگیری مخالفان مسلح از تاجران در ننگرهار


اتحادیه تاجران در ولایت ننگرهار ادعا دارد که تاجران افغان در کنار سایر مشکلات امنیتی، به پرداخت باج به مخالفان مسلح نیز مجبور استند.

حاجی زلمی، مسؤل این اتحادیه به رادیو آشنا - صدای امریکا گفته است که مخالفان مسلح از طریق "واتس آپ" برایشان پیام میفرستند و خواستار "محصول" میشوند.

به گفته مسؤل اتحادیه تاجران ننگرهار، مخالفان برای تجار افغان میگویند "به خاطری که اموال شما را ۵۰ در صد ما نگهداری میکنیم.... طوری که دولت مستحق است ما هم مستحق استیم".

حاجی زلمی میگوید که "حتی در پاکستان به دفاتر ما می آیند و میگویند به ما محصول دهید، در غیر آن به شما مشکل پیدا میگردد".

آقای زلمی همچنان می افزاید، تاجران که اموال خود را از بنادر اسلام قلعه هرات و سپین بولدک قندهار وارد میکنند، مکلف اند که در مسیر ولایات نمیروز و قندهار از ١٥ تا ٢٥ هزار افغانی به نام مالیه به طالبان بپردازند.

اتاقهای تجارت و سرمایه گذاری در ننگرهار نیز مشکلات امنیتی تجار را تایید کرده و گفته است که مشکل را با حکومت شریک ساخته، اما هیچ اقدام تا حال صورت نگرفته است.

اما عطاالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار به رادیو آشنا - صدای امریکا گفته است که برای حل این مشکل و ایجاد تسهیلات به تجار، حکومت محلی ننگرهار یک شورای اقتصادی را تشکیل داده که به گفته او این شورای متشکل از "ارگانهای امنیتی، دوایر ملکی ذیربط و اداره ولایتی شامل اند".

به گفته مسؤلین اتحادیه تاجران ننگرهار، تهدیدات امنیتی تعداد زیاد از تجار را به ترک این ولایت نیز مجبور ساخته است.

XS
SM
MD
LG