لینک های دسترسی

Breaking News

انتونی بلینکن ۷۱مین وزیر خارجۀ ایالات متحده شد


مجلس سنای کانگرس ایالات متحده روز سه شنبه ۲۶ جنوری (هفتم دلو) با ۷۲ رای موافق و ۲۲ رای مخالف انتونی بلینکن را منحیث وزیر خارجۀ این کشور تایید کرد.

بلینکن پیشینۀ دور و دراز کارکرد دپلوماتیک و عضویت در حزب دموکرات را دارد. او در زمان ریاست جمهوری بل کلنتن و باراک اوباما، رییس جمهوران پیشین ایالات متحده در حکومت کار کرده است.

این دپلومات ۵۸ ساله که در نیویورک و پاریس بزرگ شده، به زبان فرانسوی مسلط است و پدرش نیز سابقه کار به عنوان دپلومات برای دولت ایالات متحده امریکا را دارد.

آقای بلینکن سه شنبه شب در صفحه تویتر خود نگاشته است که از سال ۱۹۹۳ کارش را در وزارت خارجۀ امریکا آغاز کرد و اینک مفتخر است که به عنوان ۷۱مین وزیر خارجه ایالات متحده، زنان و مردان این وزارتخانه را رهبری کند.

در جلسه تأییدی هفته گذشته در سنا، آقای بلینکن گفت که آماده مقابله با چالش های مطرح شده توسط چین، ایران، روسیه و کوریای شمالی است.

او گفت که چین "مهمترین چالش" برای منافع ملی ایالات متحده بوده اما اظهار داشت که جای همکاری نیز وجود دارد.

اکثر قانونگذاران محافظه کار هراس دارند که ممکن آقای بلینکن دولت جدید را کمک کند تا دوباره وارد توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ با ایران شود و "حداکثر فشار" را که اداره ترمپ بالای ایران وضع کرده بود متوقف کند.

آقای بلینکن قرار است امروز چهارشنبه ۲۷ جنوری در نخستین کنفرانس خبری، با خبرنگاران صحبت کند و به پرسش‌های آنان پاسخ ارایه کند.

XS
SM
MD
LG