لینک های دسترسی

Breaking News

اپل واچ از صحت قلب کاربران مراقبت می کند 


مزیت عمدۀ ساعت های جدید اپل، تشخیص ضربان قلب دارندۀ آن است
مزیت عمدۀ ساعت های جدید اپل، تشخیص ضربان قلب دارندۀ آن است

ساعت جدید شرکت اپل اضافه بر دیگر خدمات، وضعیت قلب کاربران را به صورت مداوم مراقبت می کند.

نسل جدید اپل-واچ که ۳۰ در صد بزرگتر از ساعت های قبلی است، هفته گذشته به بازار آمد. یک ویژه گی این ساعت که بیشتر به آن پرداخته شده است، خدمات صحی آن است.

یکی از خصوصیات برجستۀ این ساعت تشخیص نامنظم ضربان قلب دارندۀ آن است. اگر کسی که این ساعت را به دست دارد به زمین بیفتتد، این ساعت به صورت خودکار به بخش خدمات اضطراری صحی زنگ می زند. بیشتر مشتریان این نوع ساعت ها، احتمالاً مردم مسن باشند.

جیف ویلیم، رئیس اجرائیه شرکت اپل، گفته است که این شرکت از الکترود هایی (موادیکه جریان برق را به آسانی عبور می دهد) در ساعت های اپل کار گرفته است که به دارنده اجازه می دهد تا از طریق آن، الکتروکاردیوگرام (گراف ضربان قلب) بگیرد.

خدمات الکتروکاردیوگرام اکثراً در شفاخانه برای بیماران فراهم می شود تا ریتم ضربان قلب شخص، تشخیص شود. به گفتۀ آقای ویلیم، ساعت های اپل در عین حال به مثابۀ اولین ماشین گراف قلب است که به صورت مستقیم برای مشتریان فراهم می شود که آنان می توانند "در هر زمان و در هر مکان" از آن استفاده کنند.

تحلیلگران می گویند که اگر الکتروکاردیوگرام ساعت های اپل موثر و دقیق به اثبات برسد، زندگی بیشتر مردم از مرگ های غیر مترقبه نجات خواهد یافت.

در حال حاضر، حدود ۶.۱ میلیون امریکایی از بیماری "فیبریلاسیون دهلیزی" که نوع بیماری قلبی است، رنج می برند و رتیم قلب شان نامنظم است. مسوولین انجمن قلب امریکا گفته اند که شمار این بیماران تا سال ۲۰۵۰ میلادی احتمالاً دو برابر خواهد شد.

بیماری های قلبی عامل بیشترین مرگ و میر در ایالات متحده به شمار می رود. بر اساس گزارش مرکز کنترول و جلوگیری از امراض ایالات متحده، سالانه حدود ۶۱۰ هزار نفر به دلیل بیماری های قلبی در امریکا جان می بازند—یعنی از بین هر چهار نفری در این کشور میمیرد، یکی آن به دلیل ابتلا به بیماری های قلبی جان می میرد.

XS
SM
MD
LG