لینک های دسترسی

Breaking News

کانگرس امریکا خواهان پاسخ اپل در مورد کاهش سرعت آیفون است


رونمایی آیفون های شش در ۲۰۰۷
رونمایی آیفون های شش در ۲۰۰۷

رئیس کمیتۀ تجارت، ساینس و حمل و نقل مجلس سنای امریکا از شرکت اپل خواسته است پاسخ دهد که چرا سرعت آیفون های مودل سابقۀ آن شرکت، کاهش یافته است.

این شرکت در ۲۸ دسمبر از مشتریان خود معذرت خواهی کرد و کاهش تبدیل بطری های موبایل آیفون را کاهش داده گفت که نرم افزار (سافت ویر) موبایل ها را تبدیل می کند تا به استفاده کنندگان نشان دهد که آیا بطری موبایل شان خوب کار می کند یا خیر؟

جان تون جمهوریخواه، رئیس کمیتۀ تجارت و ساینس و حمل و نقل مجلس سنا در یک نامۀ نهم جنوری، به تیم کووک، مدیر اجراییۀ شرکت اپل نگاشته است "انتقادات جمع بزرگی از مصرف کنندگان علیه شرکت اپل، با توجه به سطح پذیرش آن ایجاب می کند تا شفافیت بهتری باید وجود داشته باشد."

شرکت اپل گفته است هزینۀ تبدیلی بطری آیفون ۶ و یا مودل بعدتر آن را که مدت ضمانت آن تمام شده است از ۷۹ دالر امریکایی به ۲۹ دالر کاهش می دهد. همچنان با پیشرفته تر سازی سیستم فعالیت نرم افزار یا iOS موبایل، فعالیت موبایل بهتر شده و استفاده کنندگان می توانند از وضعیت ضعیف بطری تیلفون شان آگاهی یابند.

سناتور تون، از شرکت اپل پرسیده است که آیا روی تبدیلی رایگان بطری های آیفون غور کرده است و آیا برای آنعده مشتریان خود که قیمت تبدیلی بطری را کامل پرداخت کرده اند، تخفیف ارایه می کند یا خیر؟

این سناتور جمهوریخواه همچنان می خواهد بداند که آیا شرکت اپل، مشتریان خود را از پیشرفته تر سازی نرم افزار (سافت ویر) موبایل های که سرعت شان کم می باشد، آگاه کرده است و آیا مشتریان شرکت اپل گزینۀ رد کردن پیشرفته تر ساختن نرم افزار را در دست دارند یا خیر؟

در این نامۀ رئیس کمیتۀ تجارت، ساینس و حمل و نقل مجلس سنا که روز چهارشنبه به دست آژانس خبری رویتر افتاده است؛ این هم تذکر رفته که آیا نرم افزار مشابه، در انواع سابقۀ مبایل ها استفاده شده است یا خیر؟

این کمیتۀ مجلس سنا از شرکت اپل خواسته است به این سوالات تا ۲۳ جنوری پاسخ ارایه کند.

آیفون ده به تاریخ سوم ماه نوامبر به بازار عرضه شد.
آیفون ده به تاریخ سوم ماه نوامبر به بازار عرضه شد.

شرکت اپل به نگرانی ها در بارۀ کیفیت و دوام تولیدات خود در زمانی رسیدگی می کند که ارزش نوع جدید آیفون X آن به ۹۹۹ دالر امریکایی است.

آن شرکت در ماه گذشته گفت "می دانیم که برخی از شما احساس می کنید که اپل شما را مایوس ساخته است. ما معذرت می خواهیم."

اپل در اوایل ماه دسمبر خاطرنشان کرد که نرم افزار آیفون می تواند فعالیت و سرعت برخی آیفون ها را با ایجاد مشکلات در بطری آن، کاهش دهد.

اپل گفته است که کهنه شدن لیتیم موجود در بطری ها باعث می شود بطری از نیرو و قدرت یکنواخت برخوردار نباشد که این امر باعث می شود، آیفون به خاطر حفاظت از سرکت یا مدار های حساس داخل تیلفون، به طور غیر مترقبه خاموش گردد.

تولید نوع جدید آیفون، در بین مشتریان و استفاده کنندگان تیلفون این باور را ایجاد کرد که گویا شرکت اپل برای اینکه مشتریان خود را به خریداری تیلفون های نوع جدید تشویق کند، عمدی سرعت تیلفون های نوع کهنه را آهسته ساخته است.

اما هیچگونه شواهد موثق در این ارتباط تا هنوز در دسترس قرار ندارد.

در ایالت های کالیفورنیا، نیویارک و الینویس ایالات متحده، علیه شرکت اپل اقامه دعوا شده و آن شرکت را به آهسته ساختن سرعت موبایل بدون اینکه از قبل هشداری داده باشد، متهم کرده اند.

آن شرکت همچنان با شکایت رسمی از جانب فرانسه نیز مواجه است، جاییکه به اصطلاح "استهلاک از قبل برنامه ریزی شده" خلاف قانون پنداشته می شود.

XS
SM
MD
LG