لینک های دسترسی

Breaking News

ارگ: حمله بر شهر کندز در تضاد با تعهدات طالبان در مذاکرات دوحه است


ریاست جمهوری افغانستان در واکنش به حمله طالبان به شهر کندز می‌گوید که این کار طالبان در تضاد با گفته‌های شان در مذاکرات جاری قطر است و تاکید می‌کند که حملۀ این گروه بی‌پاسخ نخواهد ماند.

در اوج گفتگوهای صلح امریکا با طالبان در قطر، نیمه‌های شب گذشته جنگجویان این گروه از چندین استقامت بر شهر کندز حمله کرده و بخش‌های این شهر را تصرف کرده اند.

صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان روز شنبه ۳۱ اگست (۹ سنبله) در یک نشست مطبوعاتی به خبرنگاران گفت که در این درگیری تلفات زیادی بر جنگجویان طالبان وارد شده است.

آقای صدیقی افزود: " حمله طالبان بر کندز در تضاد با صحبت‌های شان (طالبان) است که در دوحه دارند و بیان ‌گر این است که متاسفانه به خواست مردم افغانستان به صلح لبیک نمی‌گویند و به جنگ خود ادامه می‌دهند".

سخنگوی ریاست جمهوری می‌گوید که زلمی خلیلزاد پس از پایان کار‌هایش (مذاکرات قطر) به افغانستان سفر خواهد کرد و کومت افغانستان را از چگونگی گفتگوها با طالبان در قطر آگاه خواهد ساخت.

او همچنان افزود: " ما منتظر آمدن شان به کابل هستیم و دیده شود که این مرحله گفتگوها چه نتایج را داشته است".

ریاست جمهوری افغانستان گزارش‌ها در مورد این‌که در مذاکرات جاری امریکا و طالبان در دوحه، روی نظام آیندۀ افغانستان بحث شده است را رد کرد و این گزارش‌ها را شایعاتی دانست که حقیقت ندارد.

به گفته آقای صدیقی "خطوط قرمز و حدود مذاکرۀ حکومت افغانستان بنیادش جمهوریت" است و قابل تغییر نیست.

XS
SM
MD
LG