لینک های دسترسی

Breaking News

فراخوان ایران از روسیه و ایالات متحده برای قبولی معاملۀ ذروی تهران


محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران از روسیه و ایالات متحده خواسته است تا معاملۀ تبادلۀ مواد سوخت ذروی آن کشور را بپذیرند، او هشدار میدهد که این آخرین شانس برای حل معضلۀ ذروی ایران خواهد بود.

احمدی نژاد بروز چهار شنبه طی صحبت تلویزیونی گفت که این پیشنهاد یک فرصت تاریخی را برای براک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده پیشکش میدارد.

ایالات متحده این پیشنهاد را رد نموده است که از ایران میخواهد قسمتی از یورانیم کمتر غنی شدۀ خود را در ازای مواد سوخت غنی شدۀ مورد نیاز برای کوره های تحقیقاتی طبی تهران، به ترکیه بفرستد.

هلری کلنتن وزیر خارجۀ ایالات متحده، پلان ایران را مملو از" نواقص متعدد" توصیف نموده میگوید که آن تلاشی برای جلوگیری از تعزیرات شورای امنیت ملل متحد میباشد.

آقای احمدی نژاد همچنان از روسیه بخاطر حمایت از وضع تعزیرات جدید شورای امنیت علیه ایران انتقاد نموده و مسکو را به تعظیم در مقابل فشار های ایالات متحده، متهم نمود.

سرگی پریخودکوف مشاور ارشد سیاست خارجی روسیه، به گفتۀ خودش عوام فریبی سیاسی ایران را تقبیح نموده گفت، روسیه همواره برای منافع ملی خود اقدام مینماید.

ایران بروز دو شنبه نامۀ را به اداره بین المللی انرژی ذروی پیشکش کرد که پلان ارسال 1200 کیلوگرام یورانیم کمتر غنی شدۀ آن کشور به ترکیه، در تبادله به مواد سوخت قابل استفاده برای ذرات خانه های تحقیقاتی تهران را مشخص میسازد.

XS
SM
MD
LG