لینک های دسترسی

Breaking News

اسد ایجاد ساحه مصون در سوریه را رد کرد


بشارالاسد رئیس جمهور سوریه در یک مصاحبه که متن آن در صفحه انترنتی یاهو پخش گردیده خاطر نشان ساخته که در مبارزه علیه داعش از همکاری واشنگتن استقبال میکند.

اما مشروط بر این که ایالات متحده در قبال حاکمیت و اتحاد سوریه "موقف سیاسی روشن" اختیار کند.

آقای اسد محتاطانه توجه حکومت جدید ایالات متحده را مبنی بر مبارزه علیه جهادیان که در آن رئیس جمهور ترمپ بر احتمال همکاری با دمشق و روسیه تاکید کرده، استقبال کرد.

ایالات متحده تحت ریاست جمهوری بارک اوباما رئیس جمهور پیشین خواستار برکناری اسد شده بود و از شورشیان که عیله اسد میجنگیدند حمایت میکرد.

حکومت سوریه ایجاد ساحه مصون را که سوی شورشیان به حمایت قطر که در ان ممکن دخالت ایالات متحده را در سوریه باعث شود، رد کرده است.

رئیس جمهور اسد گفت "این به صورت کل یک مفکوره واقعبینانه نیست."

در متن این مصاحبه آقای اسد اضافه کرده "این جایست که شما در کشور من ساحات مصون ایجاد کنید. آنها به ساحات مصون به هیج وجه نیاز ندارند. تامین ثبات نسبت به ایجاد ساحات مصون بیشتر با دوام، عملی وگ کم هزینه است."

آقای اسد گفت که ساحات مصون ممکن مورد حملات گروه های مسلح قرار گیرد.

سازمان ملل متحد نیز ساختن ساحات مصون در سوریه را رد کرده و گفته است که اوضاع در سوریه که میدان نبرد چندین جناح میباشد، نامناسب است.

آقای ترمپ در مورد پیشنهاد ایجاد ساحه امن جزئیات بیشتر ارایه نکرده است اما گفته است که وی کشور های خلیج را مجبور به تادیه هزینه خواهد کرد.

مبارزه علیه داعش

رئیس جمهور اسد میگوید که از پیشنهاد همکاری واشنگتن با دمشق و سربازان ایالات متحده در سوریه استقبال خواهد کرد تا علیه داعش بجنگند.

"اگر امریکا ها صادق اند، البته که مانند هر کشور دیگر از آنها استقبال خواهد شد. ما میخواهیم که علیه دهشت افگنان بجنگیم و آنان را شکست بدهیم."

رئیس جمهور اسد گفت "سربازان بخش از همکاری اند اما. در صورتیکه نه تنها در برابر دهشت افگنان بلکه در قبال حاکمیت و وحدت سوریه موقف سیاسی روشن نداشته باشید در مورد اعزام سربازان صحبت کرده نمیتوانید."

اسد میگوید " این کار باید از طریق حکومت سوریه صورت بگیرد."

مسکو نیز گفته است دونالد ترمپ و رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین در مورد "همکاری صادقانه" در مبارزه علیه داعش و "سایر گروه های دهشت افگن" در سوریه در جریان یک مکالمه تیلفونی در ماه گذشته صحبت کرده اند.

هیج نشانه ای وجود ندارد که ایالات متحده خود با سوریه به تنهایی همکاری کند.

XS
SM
MD
LG