لینک های دسترسی

Breaking News

غرق شدن کشتی سبب مرگ ۱۲ مهاجر مسلمان روهینگیا شد


شماری از مسلمانان روهینگیا که پس از غرق شدن کشتی شان نجات داده شدند
شماری از مسلمانان روهینگیا که پس از غرق شدن کشتی شان نجات داده شدند

حد اقل ۱۲ تن از مسلمانان روهینگیا پس از آن جان باختند که کشتی حامل شان که بیش از حد مزدحم بود امروز ۱۱ فبروری (۲۲ دلو) در سواحل بنگله دیش واژگون و سپس غرق شد.

مقامات گفته اند که بیش از ۱۲۰ مهاجر مسلمان روهینگیا تلاش داشتند از آب‌های بنگال به مالیزیا بروند. به گفته مقامات، حد اقل ۶۰ مهاجر روهینگیا از این حادثه نجات داده شده اند و تلاش ها برای یافتن افراد باقی مانده جریان دارد.

مقامات می‌گویند که قاچاقبران، این مهاجرین را فریب داده بودند.

بیش از ۷۰۰ هزار مهاجر روهینگیا که باشندگان اصلی ایالت راخین میانمار استند از سال ۲۰۱۷ به اینسو به دنبال سرکوبی اردوی آن کشور به بنگله دیش فرار کرده و در ساحه کاکس بازار در کمپ های مزدحم زندگی می‌کنند.

اکثریت این مهاجرین تلاش می‌کنند با مسافرت‌های پرخطر دریایی خود را به مالیزیا برسانند اما محافظین ساحلی بنگله دیش از حرکت آنان در این مسیر جلوگیری می‌کنند.

ملل متحد گفته است که این سرکوبی به هدف نسل‌کشی راه اندازی شده بود. اما میانمار می‌‎گوید که عملیات نظامی مشروع بوده و برای سرکوبی شورشگری راه اندازی شده بود.

محکمۀ بین المللی روز پنجشنبه ۲۳ جنوری (سوم دلو) به حکومت میانمار دستور داد تا در مقابل هرگونه قساوت از مسلمانان روهینگیا محافظت کند.

XS
SM
MD
LG