لینک های دسترسی

Breaking News

چهل طالب در فراه و سمنگان کشته شدند- وزارت دفاع


مقام‌های محلی در ولایت سمنگان می‌گویند که مولوی نورالدین والی گروه طالبان برای ولایت سمنگان صبح امروز یک‌شنبه ۲۴ سنبله در عملیات هوایی نیروهای حمایت قاطع همراه با چهار تن از افراد دیگر این گروه در ولسوالی دره‌صوف پایان این ولایت کشته شد.

قول اردوی ۲۰۹ شاهین در شمال افغانستان می‌گوید که این حمله زمانی صورت گرفت که مولوی نورالدین والی گروه طالبان برای ولایت سمنگان همراه با محافظین‌اش به استقامت قریه توقسن ولسوالی دره‌صوف در حرکت بود.

اما ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان گفته است که "مولوی نورالدین زنده است".

در یک خبر دیگر، مقام ها در ولایت فراه گفته اند که ملا سید عظیم، ولسوال نام نهاد طالبان برای ولسوالی انار درۀ این ولایت در جریان یک عملیات مشترک نیروهای افغان و خارجی کشته شده است.

محب الله محب، سخگوی ولایت فراه گفته است که حد اقل ۳۴جنگجوی دیگر طالبان نیز در جریان این عملیات کشته شده است.

طالبان در این مورد چیزی نگفته اند.

مقام‌های امنیتی افغان گفته اند که برای جلوگیری از حملات علیه نیروهای امنیتی و غیرنظامیان پیش از انتخابات ریاست جمهوری، عملیات های مشترک مشابه دیگر نیز علیه طالبان و جنگجویان داعش راه انداز خواهد شد.

در همین حال، مقام‌های امنیتی میدان وردک تایید کرده اند که شام دیروز در یک حملۀ جنگجویان طالبان بر قطار اکمالاتی نیروهای افغان در ولسوالی سیدآباد به شمول قوماندان کندک انتقالات این ولایت دو سرباز اردو کشته و سه سرباز دیگر زخمی شده اند.

حمیدالله خان، قوماندان لوای نظم‌عامۀ میدان وردک با تایید این خبر به صدای امریکا گفت: " نیروهای امنیتی افغان هنوز در ساحات سالار ولسوالی سیدآباد میدان وردک با جنگجویان طالب درگیر اند".

XS
SM
MD
LG