لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ: طالبان نمی‌دانند که چگونه اشتباه شان را جبران کنند


دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده امریکا گفته است که طالبان با انجام حملۀ اخیر در کابل اشتباه بزرگی را انجام داده اند. هرچند به گفتۀ وی، راه‌های بهتری برای ترتیب یک مذاکره وجود دارد.

نمایندگان ایالات متحده و طالبان پس از نه دور مذاکرات، پیش‌نویس توافق صلح میان دو طرف را تهیه کردند، اما پس از حملۀ انتحاری طالبان در ساحۀ شش درک شهر کابل که منجر به کشته‌شدن یک نظامی امریکایی شد، رییس جمهور ترمپ این مذاکرات را لغو کرد.

آقای ترمپ روز شنبه ۱۴ سپتمبر (۲۳ سنبله) در صفحه تویتر خود نوشت که "طالبان‌ هیچ‌گاهی این گونه شدید سرکوب نشده بودند که اکنون شده اند."

او همچنان گفته است: "کشتن ۱۲ نفر به شمول یک سرباز امریکایی فکر خوبی نبود. راه‌های بهتری برای مذاکره وجود دارد. طالبان می‌دانند که‌ اشتباه بزرگی کرده اند و اکنون نمی‌دانند که آن را چگونه جبران کنند".

پیش از این طالبان برای آغاز مذاکرات با نمایندگان امریکا تمایل نشان دادند؛ اما آقای ترمپ اعلام کرد که مذاکرات با گروه طالبان منسوخ است.

به دنبال هشدار رییس جمهور امریکا برای سرکوب طالبان در افغانستان، هفته گذشته رییس جمهور غنی گفت که نیروهای امنیتی بیش از هزار جنگجوی طالبان را در یک هفتۀ گذشته در نقاط مختلف افغانستان از پا درآورده اند.

XS
SM
MD
LG