لینک های دسترسی

Breaking News

زیلینسکی:‌ روسیه برای 'شکست ما' راهی پیدا نکرده و نخواهد کرد


نیروهای اوکراین هنگام پرتاب توپخانه در منطقهٔ دونتیسک
نیروهای اوکراین هنگام پرتاب توپخانه در منطقهٔ دونتیسک

ولادمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین ناوقت پنجشنبه ۲۴ نومبر (سوم قوس) گفت که روسیه تا حالا برای پیدا کردن راهی که "ما را شکست بدهد" ناکام مانده و ناکام خواهد ماند.

این اظهارات زیلینسکی در نهمین ماه تهاجم روسیه بر اوکراین بیان شد. رییس جمهور اوکراین در جریان سخنرانی پنجشنبه شب گفت که نظامیان کشورش "خطوط عمده'' در همه مسیر‌ها را در کنترول دارد و اضافه کرد که نیروهای کشورش برای پیشروی برخی ساحات که از آن نام نبرد، پلان دارد.

اظهارات رییس جمهور زیلینسکی در حالی بیان شده است که تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین، موجب شده تا بسیاری از اوکراینی‌ها از دسترسی به برق، بی‌بهره شده و در تاریکی به سر ببرند، زیرا میزایل‌های روسیه تاسیسات زیربنایی غیرنظامیان از جمله تولید برق در آن کشور را هدف قرار داده که موجب قطع برق شده است.

زیلینسکی خطاب به مردم کشورش گفت:‌ " ما یکجا با هم در نه ماه گذشته در برابر جنگ تمام عیار دوام آورده ایم و روسیه راهی را برای شکست ما پیدا نکرده است و پیدا نخواهد کرد."

رییس جمهور اوکراین همچنین گفت که نیروهای روسیه شهر خرسون را که قبلاََ در کنترول قوای اشغالی قرار داشت، به شدت بمباران کرد. به گفتهٔ زیلینسکی، خرسون یگانه منطقه‌ای بود که در جریان تهاجم نظامی روسیه بر آن کشور به تصرف قوای روسی افتاده بود.

زیلینسکی همچنین گفت که ''تقریباََ در هر ساعت" گزارشی در مورد حملات هوایی تازه روسیه بالای شهر خرسون می‌رسد. مقام‌های محلی اوکراین گفته اند که در تازه‌ترین حملات روسیه بر این منطقه، روز پنجشنبه هفت نفر کشته و ۲۱ نفر دیگر زخمی شدند.

رییس جمهور زیلینسکی در واکنش به این حملات گفت:‌ "چنین نوع وحشت به طور فوری پس از آن آغاز شد که نظامیان روسیه مجبور به عقب‌نشینی از منطقهٔ خرسون شدند. این انتقام بازندگان است. آنان نمی‌دانند چگونه جنگ کنند. یگانه چیزی که می‌توانند انجام دهند، وحشت است. با وحشت انرژی یا توپخانه و یا هم وحشت میزایل. این تنها چیزی است که روسیه تحت رهبری کنونی خود به آن تنزل داده است."

زیلینسکی گفت که قوای اوکراینی ''همه مسیر‌های عمده را در کنترول دارند...و مسیرهای وجود دارد که ما برای پیشروی به آن سمت آمادگی می‌گیریم."

رییس جمهور اوکراین همچنین افزود که به نظر می‌رسد روسیه در صدد انتقال قوای اضافی به برخی مناطق است.

رادیوی اروپای‌ آزاد/رادیو آزادی قادر نشده است تا ادعای تلفات جناح درگیر در منطقه را تایید کند،‌ جاییکه درگیری‌های شدید میان نیروهای روسیه و اوکراین جریان دارد.

لوی درستیز قوای مسلح اوکراین گزارش داده است که نیروهای روسیه "اقدامات تخریبی و پولیسی" شان را در مناطق اشغالی اسکادوفسکی خرسون تشدید کرده اند.

به گفتهٔ‌ این مقام ارشد نظامی اوکراین، گفته می شود نیروهای روسیه همچنين استحکامات و حمايت لوژستیکی واحدهای پيشرفته نظامی خود را در مناطق خرسون،‌کريفی ريه وكريفوريزكا تقویت می‌کند.

به گفتهٔ لوی درستیز قوای مسلح اوکراین، تلاش اصلی نیروهای روسیه برای حمله به مناطق باچموت و آودیوکا متمرکز می‌باشد.

XS
SM
MD
LG