لینک های دسترسی

Breaking News

حملات هم‌زمان طالبان بر دو مرکز امنیتی شهر کابل


طالبان امروز هم‌زمان دو حمله را در شرق و غرب کابل بر دو مرکز امنیتی انجام دادند
طالبان امروز هم‌زمان دو حمله را در شرق و غرب کابل بر دو مرکز امنیتی انجام دادند

مقام‌های افغان گفتند که در دو حملۀ انتحاری و تهاجمی طالبان که با فاصلۀ اندک در غرب و شرق کابل انجام یافت، ۲۲ نفر کشته و حدود ۱۲۰ نفر دیگر زخمی شد.

بر بنیاد خبرنامۀ وزارت داخلۀ افغانستان، حوالی ساعت ۱۲:۳۰ بعد ظهر چهارشنبه یک مهاجم انتحاری با استفاده از یک موتر مملو از مواد انفجاری در نزدیکی حوزه ششم امنیتی پولیس کابل خود را منفجر ساخت.

به دنبال این حمله انتحاری، گروهی از مهاجمان مجهز با جنگ‌افزار، می‌خواستند وارد محوطه حوزه ششم امنیتی پولیس شوند که توسط نیروهای امنیتی محاصره شده و همین اکنون درگیری در ساحه جریان دارد.

دقایقی پس از این حمله، حوالی ساعت ۱۲:۳۵ پس از چاشت، دو مهاجم انتحاری دیگر بر آمریت ۱۹ ریاست امنیت ملی در مربوطات حوزه دوازدهم امنیتی کابل حمله کردند.

وزارت داخلۀ افغانستان گفته است که در نخست یک مهاجم مواد انفجاری حاملش را در برابر امریت حوزه ۱۹ امنیت ملی منفجر ساخت و مهاجم دومی توسط نیروهای امنیتی از پا درآورده شد.

صدیق صدیقی سخنگوی وزارت داخله در صفحۀ تویترش نوشته است که در حمله بر آمریت حوزه ۱۹ امنیت ملی، دو مهاجم کشته و پنج تن از نیروهای امنیتی افغان، زخمی شده اند.

لحظاتی پس از این رویداد داکتر وحیدالله مجروح سخنگو و رئیس روابط خارجی وزارت صحت عامه، به صدای امریکا گفت که تا کنون ۱۵ کشته و ۴۳ زخمی از حوزۀ ششم و یک کشته و یک زخمی از مربوطات حوزۀ دوازدهم شهر کابل، توسط کابل آمبولانس انتقال داده شده اند.

طالبان مسؤولیت این حملات را به دوش گرفته اند. ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی این گروه با فرستادن پیامی به رسانه‌ها گفته است که بر علاوۀ این دو حمله، مهاجمان انتحاری این گروه بر مرکز جلب و جذب، حربی ښونځی نیز حملات انتحاری و تهاجمی را انجام داده اند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد، سفارتخانه های پاکستان و ایالات متحدۀ امریکا در کابل با نشر پیام‌های جداگانه این حملات را که اکثر قربانیان آن غیرنظامیان اند، به شدت محکوم کردند.

معلومات قبلی

مقامات امنیتی می‌گویند که طالبان حملاتی را بر دو حوزۀ امنیتی در غرب و شرق شهر کابل انجام دادند.

در حملۀ اولی هراس‌افگنان، موتر مملو از مواد انفجاری را در جوار حوزۀ ششم امنیتی در غرب کابل منفجر ساخته اند.

این رویداد حوالی ساعت ۱۲:۳۰ ظهر امروز به وقوع پیوست.

حوزۀ ششم پولیس در جادۀ پل سوخته – دارالامان (سرک چهارقلعه) قرار دارد.

در همین حال، حوالی ساعت ۱:۵۰ بعد از ظهر، حملۀ دومی بر حوزه دوازدهم، واقع در ساحۀ ارزان قیمت (احمدشاه بابا) در شرق شهر کابل انجام شده است.

نوعیت حمله دومی هنوز مشخص نیست.

بصیر مجاهد سخنگوی قوماندانی امنیه کابل به صدای امریکا وقوع این حملات را تأیید کرد؛ اما گفت که تحقیقات در زمینه آغاز شده است.

مقامات امنیتی در مورد شمار کشته‌ها و زخمیان این رویداد هنوز چیزی نگفته اند.

داکتر وحیدالله مجروح سخنگو و رئیس روابط خارجی وزارت صحت عامه به صدای امریکا گفت که تا کنون ۳۵ زخمی از حوزۀ ششم و یک کشته از حوزۀ دوازدهم شهر کابل، توسط کابل آمبولانس انتقال داده شده اند.

به گفتۀ وی ساحه از سوی نیروهای امنیتی مسدود شده و درگیری جریان دارد که به همین دلیل، عملیات انتقال زخمیان با کندی روبرو شده است.

شاهدان رویداد حوزۀ ششم شهر کابل گفته اند که نخست یک انفجار قوی و سپس انفجار دومی نیز رخ داد.

به گفتۀ شاهدان، صدای گلوله‌باری از محل وقوع رویداد، نیز شنیده می‌شود.

جاده‌های منتهی به محل رویداد حوزۀ ششم از سوی پولیس مسدود شده است.

این دومین حمله انفجاری بزرگ در این ساحه می‌باشد. قبل از این نیز، حمله انتحاری در مسجد باقرالعلوم در نزدیکی حوزه ششم به وقوع پیوسته بود.

XS
SM
MD
LG