لینک های دسترسی

Breaking News

آستن به غنی: امریکا به مشارکت پایدار با افغانستان متعهد است 


لوید آستن، وزیر دفاع ایالات متحده گفته است که کشورش به مشارکت پایدار، به ویژه روابط قوی دفاعی با افغانستان متعهد است.

آقای آستن امروز ۲۵ جون (چهارم سرطان) در دیدار با محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان و هیات همراهش همچنین گفت که امریکا به فراهم‌آوری معاونت‌های مهم امنیتی به نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان متعهد است.

در این دیدار رییس جمهور محمد اشرف غنی گفت که انتقال به یک دور جدید از مشارکت میان افغانستان و امریکا، یک امر مهم است.

او افزود که هر دو جانب پذیرفته اند که روابط میان دو کشور وارد یک فصل جدید می‌شود و گمانه‌زنی‌های که گویا امریکا افغانستان را ترک می‌کند، نادرست است.

آقای غنی اضافه کرد که در این فصل افغانستان بر همکاری و حمایت کشورهای خارجی حساب می‌کند.

عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحهٔ ملی افغانستان گفت که این دورهٔ انتقال به گونهٔ انجام یابد که منافع مشترک هر دو کشور در آن حفظ شود.

آقای عبدالله افزود که در این دورهٔ انتقال دشمنان صلح و ثبات که گروه‌های تروریستی استند، از این (فصل) سود نبرند.

او علاوه کرد که روی این موضوع کار مشترک صورت گیرد که چگونه وضعیت برای تلاش‌های حمایت از صلح ثبات یابد به نحوی که به سود مردم افغانستان نیز تمام شود.

عبدالله عبدالله گفت: "آنانی که امروز در مقابل ما می‌جنگند به این فکر اند که فرصتی برای شان مهیا شده است که می‌توانند از آن سود ببرند. اما مطمین استم که با ارادهٔ مردم افغانستان، رهبریت و اتحاد در جمهوریت و تعهد متداوم شرکای ما و ایالات متحده به صفت شریک اصلی... این روند به یک پیروزی مشترک مبدل خواهد شد."

آقای غنی در پاسخ به سوالی که گویا بر اساس معلومات استخباراتی حکومت افغانستان در مدت شش ماه سقوط خواهد کرد گفت که پیشبینی‌های مشابه زیادی وجود دارد و همهٔ آنان غلط ثابت شده است.

قرار است رییس جمهور محمد اشرف غنی پس از دیدار با لوید آستن، به دیدار جو بایدن رییس جمهور ایالات متحدۀ امریکا برود.

XS
SM
MD
LG