لینک های دسترسی

Breaking News

بلینکن: حملات طالبان با روند صلح سازگار نیست، ناظر اعمال طالبان استیم


U.S. Secretary of State Blinken attend joint news conference in Berlin
U.S. Secretary of State Blinken attend joint news conference in Berlin

انتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده می‌گوید که عملیات نظامی اخیر طالبان، کاملاً در تضاد با جستجوی یک راه حل مسالمت برای منازعه در افغانستان می‌باشد.

آقای بلینکن روز جمعه ۲۵ جون (چهارم سرطان) در یک نشست خبری با ژان ییف لودریان، همتای فرانسه‌ای اش در پاریس گفت که ایالات متحده اوضاع افغانستان را بسیار محتاطانه زیر نظر دارد.

وزیر خارجه ایالات متحده همچنین افزود که کشورش متوجه این است که آیا طالبان به یافتن یک راه حل مسالمت آمیز برای پایان دادن جنگ در افغانستان، جدی استند یا خیر.

این مقام ارشد حکومت ایالات متحده با اشاره به عملیات نظامی اخیر طالبان گفت که اقدام برای گرفتن قدرت از راه زور، کاملاً در تضاد با جستجوی یافتن راه حل مسالمت آمیز پایان دادن جنگ قرار دارد.

این در حالیست که دیبرا لاینز، نماینده ویژه منشی عمومی ملل متحد برای افغانستان نیز روز سه شنبه گفت که تشدید اخیر عملیات نظامی طالبان، مستقیماً خلاف تعهدات و بیانات رهبری این گروه می باشد.

این مقام ملل متحد همچنین هشدار داد که هر گونه تلاش برای "تحمیل" یک حکومت در افغانستان از راه نظامی، خلاف اراده مردم افغانستان و موقف رسمی کشور های منطقه و جامعه جهانی می‌باشد.

این در حالی است که محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان در جریان ملاقات با مقامات امریکایی در واشنگتن حملات گروه طالبان را "ظالمانه" عنوان کرد.

XS
SM
MD
LG