لینک های دسترسی

Breaking News

مقامات امریکایی به معترضان: آزمایش کووید۱۹ کنید


مقامات در سراسر ایالات متحده از شرکت کنندگان تظاهرات اخیر در آن کشور خواسته اند تا آزمایش کووید۱۹ را انجام دهند.

در نزدیک به دو هفتۀ گذشته، ایالات متحده صحنۀ تظاهرات گسترده برضد تبعیض و بی عدالتی نژادی بود که در آن مردم بدون رعایت فاصلهٔ فزیکی و تدابیر بهداشتی کنار هم صف کشیدند.

تظاهرات اخیر در امریکا به خاطر درگذشت جورج فلوید، مرد سیاه‌پوست، در بازداشت پولیس ابتدا در ایالت منیسوتا شکل گرفت و به سرعت در بیش از ۲۰ ایالت امریکا گسترش یافت.

دامنۀ این اعتراضات از مرزهای ایالات متحده فراتر رفت و در چندین کشور دیگر جهان راهپیمایی‌هایی به حمایت و هبستگی از اعتراضات در امریکا برپاشد.

اندرو کوومو، والی نیویارک گفت که برای تسریع پروسه معاینات ، ۱۵ مرکز جدید معاینات ایجاد می‌کند و از مردم خواست تا غفلت نکرده و آزمایش کووید ۱۹ را انجام دهند.

به همین شکل والی‌ها و مسوولین ایالات و شهرهای دیگر مانند اتلانتا، سان فرانسیسکو و سیاتل نیز عین درخواست را از مردم کرده اند.

خاکسپاری فلوید

در همین حال، پیکر جورج فلوید روز سه شنبه نهم جون (۲۰ جوزا) در شهر هیوستن تکزاس به خاک سپرده می‌شود.

انتظار می‎رود که شمار زیاد مردم در مراسم خاکسپاری وی تجمع کنند و در این مراسم نیز فاصلۀ فزیکی به گونۀ درست رعایت نشود.

یکی از اعضای ستاد انتخاباتی جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ ایالات متحده گفته است که آقای بایدن نیز در مراسم خاکسپاری پیکر جورج فلوید شرکت خواهد کرد.

بازگشایی نیوریاک

نیویارک بزرگترین شهر امریکا اولین مرحله بازگشایی خود را آغاز می کند. انتظار می رود بیش از چهار صد هزار نفر روز دوشنبه در نیویورک به مشاغل خود بازگردند. بسیاری از آنها تقریباً در مدت سه ماه برای اولین بار از مترو استفاده می کنند.

باوجودیکه برخی فعالیت‌ها در بخش ساختمانی، فابریکه‌ها ، عمده فروشی‌ها و بعضی مغازه از سر گرفته خواهد شد، رستوران‌ها کماکان تا اخیر این ماه بسته خواهند ماند.

ایالات متحده با ۱۱۰۵۱۴ مورد مرگ و نزدیک به دو میلیون مورد ابتلا، در صدر کشورهایی قرار دارد که کروناویروس در آن شیوع کرده است.

این ویروس پس از امریکا در بریتانیا و برازیل بیشترین مرگ و میر را سبب شده است که در بریتانیا جان ۴۰۶۲۵ نفر را و در برازیل جان ۳۶۴۵۵ را گرفته است.

از رهگذر مبتلایان، برازیل با ۶۹۱۷۵۸ مورد و روسیه با بیش ۴۷۶ هزار مورد به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار گرفته اند.

شمار مرگ و میر ناشی از کروناویروس در جهان به ۴۰۳ هزار و ۲۱۱ نفر رسید و این رقم در حال افزایش است.

تا این دم، این ویروس سبب بیمار شدن هفت میلیون و ۳۶۶۲۳ نفر در سراسر جهان شده است.

XS
SM
MD
LG