لینک های دسترسی

Breaking News

عایشه خرم نمایندۀ جوانان افغان در سازمان ملل متحد شد


عایشه خرم در مناظرۀ انتخاب دومین نمایندۀ جوانان افغان در سازمان ملل متحد، برای احراز این پست انتخاب شد.

این مناظره روز دوشنبه ۷ اکتوبر (۱۵ میزان) از سوی موسسه اندیشه وران و سفارت آلمان در کابل، در مرکز اطلاعات و رسانه های حکومت برگزار شده بود.

در کنار بانو خرم، رشاد هامر و پشتنه درانی نیز به دور نهایی این رقابت راه یافته بودند که هر کدام با طرح موضوعی در مورد "خطوط سرخ گفتگوهای صلح" در حضور هیات داوران سخنرانی کرده و به رقابت پرداختند. سرانجام عایشه خرم برنده شد.

تدامیچی یماماتو، نماینده سرمنشی سازمان ملل متحد برای افغانستان، ادریس زمان، معین سیاسی وزارت امور خارجۀ افغانستان، پیتر پروگل، سفیر آلمان در افغانستان و سوفیا رامیار، مدیر اجرایی موسسه اندیشه وران؛ داوران این رقابت بودند.

بانو خرم که محصل رشته حقوق پوهنتون کابل می باشد، قرار است از دسمبر ۲۰۱۹ برای مدت یکسال به عنوان نماینده جوانان افغان در سازمان ملل متحد، چالش‌ها و فرصت‌های جوانان افغان را با رهبران و نمایندگان جهان در میان گذاشته و فرصت‌های بیشتری برای جوانان جلب کند.

برای کسب مقام نمایندگی جوانان افغان برای یک سال در سازمان ملل متحد، ۶۰ جوان از سراسر افغانستان در خواست داده بودند که از این میان فقط چهار نفر آنان توانستند به دور نهایی راه یابند.
نمایندگی جوانان افغان در سازمان ملل را در سال گذشته، رامز بختیار یک جوان دیگر افغان برعهده داشت.

XS
SM
MD
LG