لینک های دسترسی

Breaking News

آب و هوای نامناسب و گسترش اومیکرون سبب لغو هزاران پرواز در جهان شد


گسترش نوع جهش یافتهٔ کروناویروس، اومیکرون، سبب لغو یا تعویق هزاران پرواز در سراسر جهان شده است
گسترش نوع جهش یافتهٔ کروناویروس، اومیکرون، سبب لغو یا تعویق هزاران پرواز در سراسر جهان شده است

مقام ها روز یکشنبه دوم جنوری (۱۲ جدی) گفتند که هوای نامناسب و شیوع اومیکرون سبب شده است تا بیش از هشت هزار پرواز در سراسر جهان یا لغو شود و یا هم به تعویق بی افتد.

بر اساس گزارش ویب سایت FlightAware.com روز یکشنبه مجموعاً بیش از ۳۳۰۰ پرواز در سراسر جهان، به شمول ۱۹۰۰ پرواز داخلی و خارجی در ایالات متحده لغو شد.

در این گزارش همچنین آمده است که ۴۸۰۰ پرواز دیگر به دلیل هوای نامناسب و یا هم گسترش اومیکرون، روز یکشنبه در سراسر جهان با تاخیر انجام شد.

پرواز ها در کرسمس و سال نو میلادی معمولاً افزایش میابد، اما شیوع سریع نوع جهش یافتهٔ کروناویروس، اومیکرون، موجب شده تا پرواز ها در سراسر جهان متاثر شوند.

اومیکرون که نسبت به سایر انواع کروناویروس به طور سریع از یک فرد به فرد دیگر قابل انتقال است،‌ شرکت های هوایی را وا داشته تا پرواز های شان را لغو کنند، زیرا شماری از پیلوت ها و خدمهٔ طیاره‌ها در قرنطین به سر می‌برند.

اومیکرون که نخست در افریقای جنوبی شناسایی شد، حال در اکثر کشور های جهان به سرعت در حال گسترش است.

خبرگزاری رویترز گزارش داده است که ایالات متحده تنها روز شنبه نزدیک به ۳۶۷ هزار واقع جدید کروناویروس را در سراسر این کشور ثبت کرده و در عین روز دست کم ۳۷۷ نفر به دلیل ابتلا به این بیماری کشنده در امریکا جان باخته اند.

بر اساس تازه ترین آماری که از سوی پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده نشر شده است، از آغاز شیوع این بیماری کشنده تا حال، نزدیک به ۲۹۰ میلیون نفر در سراسر جهان به کووید-۱۹ مبتلا شده اند که از این میان بیش از پنج میلیون ۴۴۳ هزار نفر جان باخته اند.

در این میان، ایالات متحده با ثبت بیش از ۵۵ میلیون مورد مثبت کروناویروس و مرگ بیش از ۸۲۵ هزار نفر در صدر کشور های قرار گرفته است بیشترین تلفات ناشی از این بیماری را متحمل شده است.

XS
SM
MD
LG