لینک های دسترسی

Breaking News

خبرنگاران امریکایی در بحرین از توقیف رها شدند


اکثر شرکت کنندگان مظاهرات روز یک شنبه در بحرین، شیعیان مخالف حکومت بودند.
اکثر شرکت کنندگان مظاهرات روز یک شنبه در بحرین، شیعیان مخالف حکومت بودند.

سارنوالان در بحرین چهار خبرنگار امریکایی را که روز یک شنبه در جریان پوشش خبری سالروز ناآرامی های سال ۲۰۱۱ آن کشور بازداشت شده بودند، به ارایۀ معلومات غلط با هدف ارتکاب جرم متهم کردند.

در حالیکه هرچهار خبرنگار یاد شده پس از صدور اتهام از توقیف رها شدند، اما تا هنوز مشخص نیست که آیا آنان می توانند بحرین را ترک کنند یا خیر.

پولیس بحرین گفته است که چهار خبرنگار امریکایی روز یک شنبه به خاطری بازداشت شدند که "با ارایۀ معلومات غلط خود را گردشگر" معرفی کرده و نیز ادعا شده است که یک تن آنان در حمله بر افسران بحرینی دست داشته است.

سارنوالی بحرین روز سه شنبه با نشر بیانیه یی گفته است که موجودیت کمره های فلمبرداری و کمپیوتر در نزد این چهار خبرنگار سبب شد تا آنان تحت پیگرد قرار بگیرند.

یک تن از این چهار خبرنگار انا تریسا دی نام داشته و از ایالت آیدهو می باشد و هویت سه تن دیگر آنان تا هنوز آشکار نشده است. پولیس بحرین گفته است که یکی از این چهار تن زن و سه تن دیگر آنان مرد اند.

بر اساس قوانین نافذ در بحرین، خبرنگاران خارجی باید برای پوشش خبری رویدادها در آن کشور ویزای خاص رسانه ها را دریافت کنند. شهروندان امریکایی به محض ورود به بحرین می توانند ویزای اقامت آن کشور را در یافت کنند اما گرفتن ویزای رسانه یی چندین روز را در بر می گیرد.

مظاهرات سال ۲۰۱۱ در بحرین یکی از گسترده ترین اعتراضات بهار عرب بود که اکثر کشورهای عرب حاشیۀ خلیج فارس را به لرزه در آورد.

XS
SM
MD
LG