لینک های دسترسی

Breaking News

کشته شدن ۱۸ نفر در ولایت بلخ


یک طفل مجروح در انفجار بلخ
یک طفل مجروح در انفجار بلخ

موتر حامل اشتراک کنندگان در یک محفل عروسی در بلخ با ماین کنار جاده اصابت نمود

انفجار یک ماین کنار جاده در ولایت بلخ، تعداد زیادی از باشندگان این ولایت را که روانه یک محفل عروسی بودند، کشته و مجروح ساخت.

مقام های قوماندانی امنیه ولایت بلخ میگویند که حوالی صبح روز جمعه 18 تن از باشنده های ولسوالی دولت آباد ولایت بلخ کشته و 19 تن دیگر زمان زخمی شدند که موتر حامل آنان با ماین کارگذاری شده در کنار جاده اصابت نمود.

گفته شده است که مجموع تلفات را زنان و کودکان تشکیل داده است. داکتران میگویند حالت چندین تن از زخمی ها بسیار وخیم میباشد. اکثر سرنشینان این موتر را زنان و کودکان تشکیل میداد.

شیرجان درانی سخنگوی پولیس ولایت بلخ با تایید این خبر میگوید که این حادثه در مسیر راه ولسوالی های دولت آباد و شورتیپه ولایت بلخ صورت گرفته است.

یک کودک زخمی در حادثه ولایت بلخ
یک کودک زخمی در حادثه ولایت بلخ
به گفته او ابتدا 15 تن در محل رویداد جان باختند و 3 تن دیگر پس از انتقال به شفاخانه در اثر جراحات بیشتر وفات نمودند.

ولسوالي هاي دولت آباد و شورتپه از مناطق نا آرام در ولایت بلخ به حساب میرود.

در یک رویداد دیگر مقام های پولیس شاهراه در شمال كشور ميگويند که در اثر تصادم یک موتر بس با یک لاری 9 تن کشته و 6 تن دیگر زخمی شده اند.

گفته میشود که کشته شده ها و زخمی های این رویداد جوانانی بودند که برای تشویق تیم های مورد نظرشان در دور نهایی مسابقات فوتبال افغانستان که به روز جمعه برگزار گردید از ولایت جوزجان راهی کابل بودند.

دفتر ریاست جمهوری افغانستان با نشر دو اعلامیه جداگانه مراتب تسلیت و همدردی خود را در مورد این واقعات ابراز داشته است و انفجار در ولایت بلخ را با شدید ترین لحن محکوم نمود.
XS
SM
MD
LG