لینک های دسترسی

Breaking News

انفجارها در کابل و بلخ چندین کشته و زخمی برجا گذاشت


عکس آرشیف از انفجار چند هفته پیش در شهر مزار شریف، مرکز ولایت بلخ
عکس آرشیف از انفجار چند هفته پیش در شهر مزار شریف، مرکز ولایت بلخ

در اثر انفجارهای پیهم در شهرهای کابل و مزارشریف که روز چهارشنبه ۲۵ می (چهارم جوزا) به وقوع پیوست چندین نفر کشته و زخمی شده اند.

مقام‌های طالبان در ولایت بلخ گفته اند که در اثر سه انفجار در نواحی پنجم، دهم و سیزدهم آن ولایت کم از کم نه نفر کشته و ۱۵ نفر دیگر زخمی شده اند.

آصف وزیری، سخنگوی قوماندانی پولیس ولایت بلخ ضمن ارایۀ این آمار گفته است که تحقیقات در مورد این انفجارها جریان دارد، اما معلومات بیشتری ارایه نکرد.

آقای وزیری نگفت که هدف اصلی این انفجارها کی‌ها و کجا بوده و نیز در مورد قربانیان آن معلوماتی ارایه نکرده است.

خبرگزاری فرانس‌پرس از قول سخنگوی قوماندانی امنیه ولایت بلخ گزارش داده است که هر سه انفجار در شهر مزار شریف "مینی‌بس‌های مسافربری" را هدف قرار داده است.

با اینحال، شاهدان عینی در ولایت بلخ مدعی اند که شمار تلفات انفجارها در شهر مزار شریف به مراتب بیشتر از ارقامی است که طالبان ارایه کرده اند.

در همین حال، گزارش‌ها حاکی از وقوع انفجاری در مربوطات حوزۀ چهارم امنیتی شهر کابل است.

شاهدان عینی گفته اند که این انفجار هنگام ادای نماز شام در داخل مسجد "حضرت ذکریا" در ساحۀ چهارراهی ترافیک در تایمنی صورت گرفته است.

شفاخانۀ ایمرجنسی در کابل در یک پیام تویتر نگاشته است که از محل انفجار مسجد در ساحۀ حوزۀ چهارم پولیس پنج کشته و ۲۲ زخمی به این شفاخانه منتقل شده است.


اما خالد زدران سخنگوی پولیس کابل به صدای امریکا گفت که در اثر این انفجار دو نفر به طور سطحی مجروح شده اند. آقای زدران نیز تایید کرد که مواد انفجاری در داخل مسجد جابجا شده بود.

تا کنون هیچ گروهی مسوولیت این انفجارها را به دوش نگرفته است، اما در چند ماه گذشته گروه داعش مسوولیت حملات مشابه در کابل و بلخ را که عمدتاً هدف آن مسلمانان شیعه بوده است، به دوش گرفته است.

این گزارش در حال انکشاف است و جزییات بیشتر به آن بعداً اضافه خواهد شد.

XS
SM
MD
LG