لینک های دسترسی

Breaking News

غنی،کار ساخت‌ جاده بامیان_دوشی را افتتاح کرد


محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان آغاز کار بخش ششم جاده بامیان_دوشی "بغلان" را در ولسوالی شیبر بامیان افتتاح کرد.

محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در مراسم افتتاح این جاده گفت که این مسیر، ولایت های مرکزی را با شمال شرق افغانستان و نیز به آسیایی مرکزی وصل کرده و بدیلی برای شاهراه سالنگ است.

آقای غنی افزود:" وعدۀ ما این بود که افغانستان مرکزی بجای اینکه یک نقطۀ انزوا باشد به قلب متحرک افغانستان بدل میشود هر سال و هر ماه شاهد این باشیم که این وعده‌ها به عمل بدل شود تا همه مردم افغانستان را ارتباط بدهد".

آقای غنی، همچنان گفت که کوریدور شمال _ جنوب افغانستان به مراتب کوتاه تر از جاده حلقوی کشور است و باید کار ساخت این جاده مطابق بر زمان تعیین شده آن، پایان یابد.

در همین حال، وزارت فواید عامه افغانستان می‌گوید در حال حاضر ۲۸ پروژۀ سرک سازی زیر کار و تدارکات است که هزینۀ ساخت آن، حدود ۲۰ میلیارد افغانی می‌شود.

یما یاری، وزیر فواید عامه افزود که سرک بامیان_دوشی به شش قسمت کار خواهد شد که بخش اول آن، با هزینۀ نزدیک به ۲۷ میلیون دالر امریکایی آغاز شده است.

آٔقای یاری افزود: "بخش اول این سرک ۲۷ میلیون دالر هزینه دارد که کار بخش ششم این سرک نیز از ساحۀ بغلان آغاز شده و بخش پنجم آن نیز تحت تدارکات قرار دارد".

بخش ششم جاده بامیان _ دوشی ولایت بغلان، ۲۵ کیلومتر طول دارد و قرار است به ارزش ۲۷میلیون دالر، به گونه اساسی ساخته شود.

سرک بامیان _دوشی از ساحۀ دو آب ولسوالی شیبر بامیان، با طول حدود ۱۵۰ کیلومتر، ولایت های مرکزی افغانستان را از مسیر ولایت بغلان با شمال کشور وصل می‌سازد.

محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان روز گذشته ( ۱۸ عقرب)در رأس یک هیأت عالی رتبۀ، برای افتتاح چندین پروژۀ انکشافی به ولایت دایکندی رفته بود و پس از آن شام روز گذشته به ولایت بامیان رسید.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG