لینک های دسترسی

Breaking News

دادخواهی فعالان مدنی بامیان برای معتادان


دادخواهی فعالان مدنی بامیان برای معتادان
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:46 0:00

شرح بیشتر را در این گزارش دنبال کنید.

شماری از فعالان مدنی در بامیان در همکاری با ریاست مبارزه علیه مواد مخدر این ولایت یک گروه دادخواهی ایجاد کرده اند تا خدمات روان درمانی برای معتادان مواد مخدر در این ولایت بهبود یابد.

فعالان مدنی بامیان می‌گویند که افزایش روز افزون معتادان مواد مخدر در این ولایت، پایین بودن ظرفیت شفاخانه‌ ها و برخورد نامناسب با معتادان از چالش‌ های عمده برای معتادان در بامیان است.

خدیجه صفری، مسوول دفتر برابری و صلح در بامیان و یکی از فعالان مدنی این ولایت می‌گوید که جمعی از فعالان مدنی بامیان برای نخستین بار گروه دادخواهی را بخاطر بهبود عرضۀ خدمات روان درمانی معتادان در این ولایت تشکیل داده اند.

خانم صفری افزود: "ما می‌خواهیم از طریق راه اندازی برنامه‌ های دادخواهی یک شفاخانۀ حوزه‌ای صد بستر برای معتادان ایجاد شود و همچنان تلاش می‌کنیم که به همکاری مقامات روی بر بهبود عرضۀ خدمات درمانی معتادان تلاش شود".

خانم صفری می‌گوید که اعتیاد خطری بزرگی برای جوانان و تمامی افغان ها است و آنان در تلاش اند تا فعالیت این گروه دادخواهی را در سطح کشور برای مبارزه با مواد مخدر گسترش دهند.

ریاست مبارزه با مواد مخدر بامیان می‌گوید با آنکه آمار مشخصی از معتادان زن و کودکان در این ولایت وجود ندارد٬ افزایش اعتیاد در میان جوانان به خصوص زنان و کودکان آنان را نگران ساخته است.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG