لینک های دسترسی

Breaking News

فعالیت نخستین مرکز لباس شویی زنان در بامیان


فعالیت نخستین مرکز لباس شویی زنان در بامیان
فعالیت نخستین مرکز لباس شویی زنان در بامیان

مرکز اجتماعی زنان "درۀ اَژدر" واقع در هشت کیلومتری غرب شهر بامیان، اولین مرکز خدماتی زنانه در این ولایت است.

این مرکز علاوه بر دیگر فعالیت ها، یک محل لباس شویی برای زنان را نیز فراهم نموده است تا زنان این منطقه که اکثر آنها رامهاجرین برگشته به وطن و مغاره نشینان سابق تشکیل میدهد.

آنها با استفاده از آب گرمی که این مرکز برایشان فراهم مینماید علاوه بر شستشوی لباس، اطفال و خودشان نیز از حمام آب گرم استفاده نمایند.

مرکز اجتماعی زنان درۀ اَژدر توسط موسسۀ آرزو ایجاد گردیده است.

علی رضایی، مسئول دفتر آرزو میگوید: " در فصل گرما آب مورد ضرورت زنان توسطه چهار دستگاه بایلر آفتابی که هرکدام ظرفیت گرم کردن دو صد لیتر آب را دارند تهیه میگردد و در فصل زمستان دو بخاری نیز به همین منظور به کار انداخته میشود."

یک تن از زنان منطقۀ اژدر که مشغول شستن لباسهایش بود میگوید: " اینجا بسیار خوب است. در زمستان زیر برف نمی مانیم، آب گرم است و پودر کالاشویی هم رایگان است."

مرکز اجتماعی زنان "اژدر" از آغاز سال 2010 شروع به کار نموده و در بخش های مختلف ظرفیت سازی زنان فعالیت مینماید که قالین بافی ، سواد آموزی و دست بند بافی را شامل میشود.

به گفته رضایی هم اکنون در این مرکز، 150 زن که اکثر آنها بیشتر از شصت سال عمر دارند، در بخش دست بند بافی کار میکنند که ماهانه از همین راه 100 دالر دریافت میدارند.

موسسۀ آرزو مدت سه سال است که در بامیان فعالیت دارد و در سه قریه مرکز بامیان فعالیت مشابهی را انجام میدهد.

XS
SM
MD
LG