لینک های دسترسی

Breaking News

طالبان بند دهلۀ قندهار را تصرف کردند – مقام‌ها


مقام‌های محلی در قندهار می‌گویند که پس از یک جنگ سنگین، طالبان کنترول بند دهلۀ این ولایت را به دست گرفتند.

حاجی گلبدین، ولسوال شاه‌ولی ‌کوت قندهار به صدای امریکا گفت که جنگ برای کنترول این بند از دو هفته به این طرف جریان داشت و سرانجام پوسته‌های امنیتی دیشب سقوط کرد.

او افزود که اکنون درگیری‌ها در نزدیک بند در ساحات مردژه، زرتاله و برخی ساحات دیگر جریان دارد.

حاجی گلبدین گفت: "قوای ما از یک ماه به این طرف به شدت از بند محافظت کردند. چندبار از مسوولان ولایتی درخواست کمک کردیم که پولیس ما را اکمال کنند، اما کسی اقدام نکردند."

به گفتۀ ولسوال شاه‌ولی ‌کوت، پس از این هرگاه تهدیدی متوجه بند شود، مسوولیت به دوش طالبان است و به گفتۀ او مردم محل جنگجویان خارجی را نیز دیده اند.

دگروال یحیا علوی، سخنگوی قول اردوی ۲۰۵ اتل به صدای امریکا گفت که به زودی عملیات نظامی برای تصرف دوبارۀ بند دهله آغاز می‌شود.

یک مقام امنیتی ولسوالی شاه‌ولی ‌کوت که نخواست نامی از او گرفته شود، گفت که در حمله بر پوسته‌های پولیس در بند دهله، یک نظامی افغان کشته شده و چهارتن دیگر زخم برداشته اند.

ده روز پیش گروه طالبان پل بزرگ بند آب دهله را ماین‌گذاری کردند و انفجار دادند و کنترول یک بخش بزرگ این بند را به دست گرفتند. مقامات محلی گفتند که با فروریختن بخشی از این پل، مسیر منتهی به بند دهله کاملاً قطع شده است.

بند دهله در ۸۰ کیلومتری ولسوالی شاه‌ولی کوت ولایت قندهار موقعیت دارد که از آب این بند برای آبیاری زمین‌های زارعتی هفت ولسوالی استفاده می‌شود.

درگیری‌ها در بند دهله سبب شده است که صدها خانواده از بیم جنگ آواره شوند.

طالبان هنوز در این مورد تبصره نکرده اند.

XS
SM
MD
LG