لینک های دسترسی

Breaking News

بایدن کمک امنیتی دیگر یک میلیارد دالری به اوکراین را اعلام کرد


جو بایدن، رییس‌ جمهور ایالات متحده، روز چهارشنبه ۱۵ جون (۲۵ جوزا) کمک نظامی یک میلیارد دالری و اعزام تسلیحات دفاع ساحلی و توپخانه‌های بیشتر را به اوکراین اعلام کرد.

رییس جمهور بایدن پس از تماس ۴۱ دقیقه‌ای با زیلینسکی در بیانیه‌ای گفت: "ایالات متحده یک میلیارد دالر دیگر را به عنوان کمک امنیتی به اوکراین ارایه می‌کند، که شامل تسلیحات دفاع ساحلی، توپخانه‌های بیشتر، مهمات ثقیله و سیستم‌های پیشرفتهٔ راکتی می‌باشد. "

وزارت دفاع ایالات متحده گفته است که "جدیدترین بسته‌های تسلیحاتی برای اوکراین شامل ۱۸ توپ هویتزر و ۳۶ هزار گلولۀ آن، دو سیستم دفاع ساحلی هارپون، گلوله‌های توپخانه، رادیوهای مصوون، هزاران دستگاه شب‌بین و بودجه برای آموزش می‌باشد".

آقای بایدن همچنین از اعطای یک بستۀ کمک بشردوستانه به ارزش ۲۲۵ میلیون دالر به مردم اوکراین خبر داد که شامل اقلامی چون تهیه آب آشامیدنی صحی، محموله‌های ضروری طبی و درمانی، غذا، سرپناه و پول نقد برای خرید اقلام ضروری برای خانواده‌ها می‌باشد.

دمیترو کولیبا، وزیر خارجهٔ اوکراین در تویتی گفته است که با انتونی بلینکن، وزیر خارجهٔ ایالات متحده صحبت کرده و از او به خاطر "کمک‌های نظامی حیاتی" ایالات متحده تشکری کرده است.

او در تویتر نگاشته است: " (من) تاکید کردم که ما نیاز فوری به سلاح‌های سنگین بیشتر داریم که به طور منظم‌تر تحویل داده شود. "

اما واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل، روز چهارشنبه کشورهای غربی را به "جنگ نیابتی با روسیه" متهم کرد و به خبرنگاران گفت: "باید بگویم که کشورهای غربی تسلیحات به اوکراین می‌فرستند- دستان آنان به خون غیر نظامیان آغشته است."

این بسته‌های کمکی همزمان با سفر لوید آستن، وزیر دفاع امریکا به بروکسل برای جلب کمک‌های بیشتر به اوکراین، اعلام می‌شود.

قرار است وزیران دفاع ناتو فردا ۱۶ جون (۲۶ جوزا) در نشست فوق العاده‌ای روی موضوع افزایش کمک‌های نظامی با اوکراین در بروکسل پایتخت بلجیم باهم دیدار می‌کنند.

در همین حال ینس استولتنبرگ، منشی عمومی ناتو نیز روز سه شنبه ۱۴ جون (۲۴ جوزا) گفت که کشور‌های غربی باید تسلیحات سنگین بیشتر را به اوکراین ارسال کنند تا قوای آن کشور جلو پیشروی نیروهای روسی را در شرق اوکراین بگیرد.

منشی عمومی ناتو پس از نشست با سران هفت کشور عضو اتحادیهٔ اروپا و ناتو در لاهه گفت که "بلی، اوکراین باید تسلیحات سنگین بیشتر داشته باشد."

با افزایش حملات نیروهای روسی، مقامات در اوکراین از متحدان بین المللی خویش خواهان فراهم کردن و ارسال تسلیحات سنگین بیشتر شده است.

ولادمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین با نشر یک پیام ویدیویی خطاب به متحدان غربی خود گفته است که اوکراین برای مهارکردن حملات راکتی روسیه نیاز به سیستم‌های دفاعی مدرن دارد.

XS
SM
MD
LG