لینک های دسترسی

Breaking News

وزیران دفاع ناتو در مورد اوکراین صحبت می‌کنند


وزیران دفاع ناتو فردا ۱۶ جون (۲۶ جوزا) در نشست فوق العاده‌ای روی موضوع افزایش کمک‌های نظامی با اوکراین در بروکسل پایتخت بلجیم باهم دیدار می‌کنند.

قرار است لوید آستن، وزیر دفاع ایالات متحده این نشست را رهبری کند، نشستی که در آن سعی خواهد ورزید تا با اتخاذ تدابیر لازم از کشانیده شدن جنگ روسیه با اوکراین به مرزهای ناتو جلوگیری شود.

این درحالی است که نیروهای روسی بسیاری از بخش های شهر سیفیرودونتسک در شرق اوکراین را تصرف کرده‌اند.

ینس استولتنبرگ منشی عمومی سازمان ناتو، روز سه شنبه گفت که کشورهای غربی باید تسلیحات سنگین بیشتر را به اوکراین ارسال کنند تا قوای آن کشور جلو پیشروی نیروهای روسی را در شرق اوکراین بگیرد.

آقای استولتنبرگ گفت: "اوکراین باید تسلیحات سنگین بیشتری را در اختیار داشته باشد. درحال حاضر متحدان و شرکای ناتو تسلیحات سنگین را برای مدت طولانی فراهم کرده‌اند و ضمناً حمایت بیشتری را در این راستا فراهم می‌کنند."

او گفت که طرح این نشست چند ماه قبل در پایگاه نظامی رامشتاین آلمان ریخته شد، تا اعضای ناتو به گونۀ منظم در مورد هماهنگی تلاش‌ها برای فراهم‌آوری تسلیحات و تجهیزات مختلف، به شمول ارسال تسلیحات سنگین به اوکراین که مطلقاَ آنان به آن وابسته اند، دیدار کنند تا به گفتۀ وی اوکراینی‌ها "قادر شوند در مقابل تهاجم وحشیانهٔ روس‌ها ایستادگی کنند."

آقای استولتنبرگ افزود که ناتو پس از تهاجم روسیه بر اوکراین حضور نظامی خود را در منطقه دو برابر کرده است. او گفت که نیروهای نظامی ناتو از بالتیک تا بحیره سیاه گسترش یافته است و بیش از ۴۰هزار سرباز تحت فرماندهی مستقیم ناتو در منطقه مستقر می‌باشد و همچنین از حمایت قوای بحری و هوایی برخوردار است.

با افزایش حملات نیروهای روسی، مقامات در اوکراین از متحدان بین المللی خویش خواهان فراهم کردن و ارسال تسلیحات سنگین بیشتر شده است.

ولادمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین با نشر یک پیام ویدیویی خطاب به متحدان غربی خود گفت که اوکراین برای مهارکردن حملات راکتی روسیه نیاز به سیستم‌های دفاعی مدرن دارد.

زیلینسکی گفت: "امروز مناطق لووف و ترنوپل هدف حملات راکتی قرار گرفت. ما به طور متداوم به شرکای خود می‌گویم که اوکراین به سیستم‌های دفاعی نیاز دارد. کشور ما به سطح کافی دسترسی به این سیستم‌ها را ندارد و در حال حاضر بیشترین نیاز به چنین تسلیحات در اروپا دیده می‌شود. بنابراین تاخیر در فراهم کردن این تسلیحات قابل توجیه نیست".

مقامات اوکراینی می‌گویند که حدود ۵۰۰ غیرنظامی در ساحۀ سیفیرودونتسک گیر مانده اند و اکثر آنان در یک کارخانه کیمیایی پنا برده اند - نیروهای اوکراینی تلاش دارند تا آنان را به یک ساحۀ امن انتقال دهند.

مقامات نظامی روسیه می‌گویند که دهلیز کمک‌های بشردوستانه به روز چهار شنبه برای تخلیه غیرنظامیان از این کارخانه کیمیایی باز می‌شود و در نظر است که غیر نظامیان را به شهر سواتوفو انتقال دهند که تحت کنترول نیروهای جدایی طلب روسیه می‌باشد.

XS
SM
MD
LG