لینک های دسترسی

Breaking News

بایدن واردات نفت و گاز روسیه را منع کرد


رییس جمهور ایالات متحده امروز هشتم مارچ (۱۷ حوت) در انتقامجویی از تهاجم مسکو بر اوکراین، واردات نفت و گاز روسیه را منع کرد.

جو بایدن در قصر سفید به خبرنگاران گفت: "این به این معنی است که نفت روسیه بیش از این در واردات ایالات متحده قابل پذیرش نخواهد بود و مردم امریکا صدمهٔ قدرتمند دیگر را بر ماشین جنگی پوتین وارد خواهند کرد."

پس از این خبر، نرخ نفت در بازار‌های امریکا افزایش یافت.

رییس جمهور بایدن با متحدین اروپایی‌اش که بیشتر بر نفت روسیه متکی اند،‌کار می‌کند تا ولادیمیر پوتین، رییس جمهور و اقتصاد روسیه را که به گونهٔ‌ گسترده بر صادرات انرژی استورا است، منزوی سازد.

پیش از این، بریتانیا اعلام کرده بود که واردات نفت و گاز روسیه را در اخیر سال جاری متوقف خواهد کرد.

رییس جمهو بایدن گفت که تعزیرات وضع شده توسط امریکا و متحدینش، اقتصاد روسیه را ضربهٔ شدید زده است.

او افزود که تصمیم اخیر در مشورهٔ نزدیک با متحدین و شرکا امریکا در سراسر جهان اتخاذ شده است.

ولادیمیر زیلنسکی، رییس جمهور اوکراین، ضمن سپاسگزاری از اقدام رییس ایالات متحده گفته است که آقای بایدن از طریق ممنوعیت نفت، گاز و زغال سنگ به مارکیت های امریکا،‌ به ''قلب ماشین جنگی پوتین ضربه زده'' و از واشنگتن خواسته است تا سایر کشور ها را نیز ترغیب کند تا این عملکرد را دنبال کنند.

ایالات متحده از سال ۲۰۲۱ به اینسو، به گونهٔ اوسط ماهانه بیش از ۲۰.۴ میلیون بیرل نفت خام و محصولات تصفیه شده را از روسیه وارد می‌کرد که حدود هشت در صد واردات نفت مایع امریکا را تشکیل می‌دهد. این کشور ضمناً مقادیر قابل ملاحظهٔ ذغال را نیز از روسیه وارد می‌کند.

رییس جمهور امریکا از قبل پیشبینی کرده بود که نرخ نفت در نتیجهٔ جنگ روسیه بلند خواهد رفت، اما تعهد کرده است که تاثیرات آنرا بر مردم امریکا در حد اقل نگه‌خواهد داشت.

او همچنان به شرکت‌های گاز امریکایی هشدار داد تا از این فرصت برای بلند بردن نرخ یا سود جویی استفاده نکنند.

قصر سفید در خصوص قانون دو حزبی برای منع واردات از روسیه با رهبران کانگرس هماهنگی دارد، اما تصویب چنین قانون به گونهٔ گسترده میان قانونگذاران امریکایی به بحث گرفته خواهد شد.

XS
SM
MD
LG