لینک های دسترسی

Breaking News

جو بایدن به منظور استحکام رهبری امریکا راهی آسیا شد


جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده امروز ۱۹ می (۲۹ ثور) به منظور استحکام رهبری ایالات متحده در آسیا عازم کوریای جنوبی و جاپان شد.

این در حالی است که روسیه و اروپا یک بار دیگر در محراق توجه قصر سفید قرار گرفته و هراس آن می‌رود که کوریای شمالی در جریان این سفر رییس جمهور بایدن دست به آزمایش هسته‌ای بزند.

رییس جمهور امریکا می‌خواهد در جریان این سفر اقدامات اخیر ایالات متحده در آسیا را توسعه دهد؛ جاییکه قدرت نظامی و تجارتی در حال رشد چین در پی تضعیف نفوذ امریکا است.

اما از این که وضعیت در اروپا توجه بیشتر را به خود جلب کرده است، رییس جمهور بایدن پیش از سفرش با سایولی نینیستو، رییس جمهور فنلند و ماگدالینا اندرسن، صدر اعظم سویدن در قصر سفید ملاقات کرد تا روند درخواست پیوستن این دو کشور به ناتو را سرعت ببخشد.

این در حالی است که قصر سفید می‌گوید که جو بایدن در جریان این سفرش بستهٔ کمک بشری و تسلیحاتی ۴۰ میلیارد دالری دیگر برای اوکراین را امضا خواهد کرد؛ بسته‌ای که کانگرس آنرا امروز تصویب کرد.

جیک سولیوان، مشاور امنیت ملی قصر سفید در داخل طیاره زمانی که راهی سیول بود به خبرنگاران گفت که امضا کردن این بستهٔ کمکی تضمین خواهد کرد که هیچ خالیگاهی در جریان بودجه به میان نیاید.

گمانه زنی‌های وجود دارد که رهبری کوریای شمالی از این سفر رییس جمهور بایدن منحیث فرصتی برای آزمایش میزایل با قابلیت هسته‌ای و یا هم انفجار هسته‌ای استفاده کند.

یک قانونگذاری کوریای جنوبی گفته است که پوینگ یانگ آمادگی‌ها برای آزمایش هسته‌ای را تکمیل کرده و در انتظار فرصت خوب برای اجرای آن است.

مشاور امنیت ملی قصر سفید نیز گفت که خطر واقعی وجود که کوریای شمالی زمانی که رییس جمهور امریکا در کوریای جنوبی یا جاپان باشد، دست به این اقدام بزند.

او افزود: "ما می‌دانیم که برای پاسخ به آنان چه کنیم. ما نه تنها با متحدین ما بلکه با چین نیز صحبت کرده ایم."

آقای بایدن به روز یک شنبه از کوریای جنوبی راهی جاپان خواهد شد؛ جاییکه او با رهبران این کشور‌ها ملاقات کرده و در نشست منطقوی "کواد" - گروهی که آسترالیا، هند، جاپان و ایالات متحده در آن شامل است - اشتراک خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG