لینک های دسترسی

Breaking News

رهبر کوریای شمالی از استعمال 'پیشگیرانهٔ' سلاح هسته‌ای هشدار داد


کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی، حین سخنرانی دوشنبهٔ گذشته در جریان رسم گذشت نظامی کشورش
کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی، حین سخنرانی دوشنبهٔ گذشته در جریان رسم گذشت نظامی کشورش

کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی، روز شنبه ۳۰ اپریل‌(دهم ثور) بار دیگر هشدار داد که در صورت تهدید به کشورش پیونگ یانگ ممکن به طور "پیشگیرانه" تسلیحات هسته‌ای خود را استعمال کند.

خبرگزاری فرانس پرس به استناد گزارش خبرگزاری رسمی کوریای شمالی(KCNA) نوشته است که کیم جونگ اون به نظامیان ارشد کشورش گفته است تا آنان ''برتری مطلق" اردوی آن کشور را حفظ کنند و در صورت ضرورت، کشورش باید قادر باشد تا هر نوع اقدام تهدید آمیز و خطرناک علیه پیونگ یانگ را از طریق اقدام ''پیشگیرانه'' دفع کند.

کیم جونگ اون همچنین گفته است که پیونگ یانگ باید به ساخت تسلیحات هسته‌ای خود ادامه بدهد تا هیچ کشوری در جهان قادر به اقدام تحریک آمیز علیه کوریای شمالی نباشد و تسلیحات هسته‌ای آن به مثابه ضمانت همیشگی برای امنیت کشورش باشد.

کیم جونگ اون این اظهارات را روز دوشنبه گذشته در جریان رسم گذشت نظامی بیان کرد. رسم گذشت نظامی که به مناسبت ۹۰مین سالگرد تاسیس اردوی انقلابی مردم کوریا در میدان کیم ایل سونگ در پیونگ یانگ برگزار شده بود.

رهبر کوریای شمالی دوشنبهٔ گذشته گفت که نقش عمدهٔ تسلیحات هسته‌ای کشورش به عنوان یک عامل "بازدارنده" است، اما تاکید کرد که در صورت حمله به "منافع اساسی" کوریای شمالی،‌ پیونگ یانگ می‌تواند به این تسلیحات توسل جوید.

قبل بر این،‌کیم یو جونگ،‌ خواهر رهبر کوریای شمالی که یکی از مشاوران عمدهٔ پالیسی پیونگ یانگ به شمار می‌رود، به تاریخ پنجم اپریل سال روان میلادی هشدار داد که در صورت حمله بر کوریای شمالی،‌ پیونگ یانگ سلاح هسته‌ای خود را استفاده خواهد کرد تا کوریای جنوبی را "نابود" کند.

کوریای شمالی در جریان رسم گذشته دوشنبه گذشته قویترین و پیشرفته‌ترین میزایل های بالستیک قاره پیمای خود را به نمایش گذاشت، میزایلی که به گفتهٔ مقام‌های پیونگ یانگ می تواند امریکا را هدف قرار بدهد.

با وجود وضع تعزیرات بین المللی، کوریای شمالی مدرن سازی تسلیحات هسته‌ای خود را ادامه داده و با نادیده گرفتن پیشنهاد ایالات متحده مبنی بر از سرگیری مذاکرات، چندین بار در سال روان میلادی میزایل های بالستیک به شمول یک میزایل قاره پیمای خود را آزمایش کرده است که از سال ۲۰۱۷ میلادی به این سو، بی سابقه بود .

XS
SM
MD
LG