لینک های دسترسی

Breaking News

بایدن: به خاطر اظهاراتم در مورد پوتین 'عذر خواهی' نخواهم کرد


جو بایدن،‌ رییس جمهور ایالات متحده، هنگام کنفرانس خبری در قصر سفید پس از بازگشت از اروپا
جو بایدن،‌ رییس جمهور ایالات متحده، هنگام کنفرانس خبری در قصر سفید پس از بازگشت از اروپا

رییس‌جمهور امریکا روز دوشنبه ۲۸ مارچ (هشتم حمل) گفت که به خاطر اظهارات اخیر خود مبنی بر اینکه ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه، "نمی‌تواند در قدرت باقی بماند" عذرخواهی نخواهد کرد.

جو بایدن همچنین تاکید کرد که اظهارات‌اش در مورد رییس جمهور پوتین ناشی از ''خشم اخلاقی" بود،‌ اما افزود که واشنگتن خواهان تغییر رژیم در مسکو نیست.

آقای بایدن روز دوشنبه در قصر سفید خطاب به همتای روسی‌اش گفت که حرفش را در مورد رییس جمهور روسیه پس نمی‌گیرد و او در تغییر سیاسی را نه بلکه احساسات شخصی را بیان کرده است و از آن عذر خواهی نمی‌کند.

او افزود که "این چنین مردم نباید بر کشور‌ها حکمرانی کنند".

رییس جمهور امریکا به خاطر وضاحت اظهارات اخیرش در مورد رییس جمهور پوتین گفت: "تغییر پالیسی را بیان نمی کردم."

اظهارات رییس جمهور بایدن مبنی بر در قدرت نماندن پوتین، نه تنها در ایالات متحده جنجال برانگیز شد، بلکه متحدین اروپایی واشنگتن را نیز غافلگیر کرد.

در همین حال، یک مقام ارشد وزارت دفاع امریکا روز دوشنبه گفت که نیروهای روسی پیشروی خود را به سمت کیف، پایتخت اوکراین، متوقف کرده اند، زیرا ظاهراََ قوای روسی بار دیگر فعالیت نظامی خود را در مناطق شرق اوکراین متمرکز کرده اند.

روسیه پس از آنکه در سال ۲۰۱۴ میلادی جزیرهٔ کریمیهٔ اوکراین را به قلمرو خود ملحق کرد، همواره از جدایی طلبان در دونباس، واقع در شرق اوکراین، حمایت کرده است.

بیشترین حملات تهاجمی قوای روسی در شهر بندری ماریوپول اوکراین متمرکز بوده است.

به گفتهٔ شاروال این شهر، از آغاز تهاجم نظامی روسیه به اوکراین که به تاریخ ۲۴ فبروری سال روان میلادی آغاز شد، تا حال نزدیک به پنج هزار نفر، به شمول بیش از ۲۰۰ کودک، در شهر ماریوپول کشته شده اند.

XS
SM
MD
LG