لینک های دسترسی

Breaking News

بانوی نخست ایالات متحده از آمادگی بایدن برای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری امریکا خبر داد


جیل بایدن در جریان مصاحبه با خبرگزاری اسوشیتد پرس در نایروبی
جیل بایدن در جریان مصاحبه با خبرگزاری اسوشیتد پرس در نایروبی

جیل بایدن، بانوی نخست ایالات متحده، می‌گوید که همسرش جو بایدن، رییس جمهور امریکا، آماده است برای احراز مجدد کرسی ریاست جمهوری امریکا در انتخابات سال ۲۰۲۴ رقابت کند.

خانم بایدن روز جمعه ۲۴ فبروری (پنجم حوت) در مصاحبه‌ای اختصاصی با خبرگزاری اسوشیتد پرس در نایروبی در پایان سفر پنج روزه‌ای خود به افریقا گفت که "تقریباً" کاری جز تعیین زمان و مکان باقی نمانده است.

جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده، قبلاً نیز گفته بود که "قصد" دارد برای احراز مجدد کرسی ریاست جمهوری امریکا در انتخابات سال ۲۰۲۴ رقابت کند.

بانوی نخست ایالات متحده گفت: "چند بار باید آن را بگوید تا شما آن را باور کنید؟ او می‌گوید که کارش تمام نشده است. او کاری را که شروع کرده، تمام نکرده است. و این چیزی است که مهم است."

چند ساعت پس از مصاحبهٔ خانم بایدن، آقای بایدن در مصاحبه با خبرگزاری ای‌بی‌سی در مورد اظهارات همسرش گفت: "قبل از اینکه وارد یک کمپاین تمام عیار شوم، چیزهای دیگری را باید تمام کنم."

آقای بایدن قبلاً دلیل اینکه چرا به صراحت تصمیم خود مبنی بر رقابت مجدد را اعلام نمی‌کند، گفته بود که اگر چنین کند وضعیت حقوقی او تغییر می‌کند و افزوده بود: "وقتی این تصمیم را بگیرم مجموعه‌ای از مقررات اجرایی می‌شوند و از آن لحظه باید با خودم به عنوان یک کاندید رفتار کنم. "

آقای بایدن که مسن‌ترین رییس جمهور امریکا است، ۸۰مین سالروز تولد خود را چند ماه قبل تجلیل کرد. در صورت انتخاب مجدد، تا پایان دوره دوم ریاست جمهوری خود ۸۶ ساله خواهد شد.

دستیاران بایدن نیز گفته اند که احتمالاً او در ماه اپریل نامزدی خود را برای رقابت در انتخابات سال ۲۰۲۴ اعلام کند.

خانم جیل در مورد نقش‌اش در تصمیم آقای بایدن برای رقابت در دور دوم ریاست جمهوری گفت: "البته او به من گوش می‌دهد، زیرا ما یک زوج متاهل هستیم." اما، او بعداً اضافه کرد: "او تصمیم خود را خودش می‌گیرد، باور کنید."

جیل بایدن یگانه بانوی نخست امریکا است که علاوه بر وظایف تشریفاتی، تدریس در یک کالج را نیز ادامه داده است. او در ۷۱ سالگی گفت که حاضر نیست به بازنشستگی فکر کند.

XS
SM
MD
LG