لینک های دسترسی

Breaking News

بلینکن بر استقلال و حاکمیت اوکراین تاکید کرد


انتونی بلینکن، وزیرخارجه امریکا (راست) و ولادیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین
انتونی بلینکن، وزیرخارجه امریکا (راست) و ولادیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین

وزیر خارجه امریکا در دیدار با مقامات اوکراینی بار دیگر بر حمایت واشنگتن از این کشور در زمانی که تنش ها بین اوکراین و روسیه بالا گرفته است، تاکید کرد.

انتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا در دیدار با ولادیمیر زلنسکی رییس جمهور اوکراین بر تعهد کشورش بر تمامیت ارضی، استقلال و حاکمیت اوکراین تاکید کرد.

وزیر خارجه امریکا همچنین از تعهد این کشور برای همکاری با اوکراین با هدف تقویت دموکراسی، ایجاد نهادها ، پیشبرد اصلاحات و مقابله با فساد صحبت کرد.

آقای بلینکن روز پنجشنبه ششم می (۱۶ ثور) پس از دیدار با ولادیمیر زلنسکی در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: "اوکراین با دو چالش روبرو است: تجاوز از خارج، از جانب روسیه و از داخل، ناشی از فساد و کسانیکه منافع خود را پیش از منافع مردم اوکراین قرار می دهند."

سفر آقای بلینکن به اوکراین پیش از سفر به روسیه نشان می‌دهد که اوکراین در صدر سیاست های خارجی ادارهٔ بایدن قرار دارد.

ولادیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین گفت که حمایت نظامی و حمایت مالی ایالات متحده افزایش خواهد یافت، اما توضیحات بیشتری نداد.

هر دو بیان داشتند در حالی که روسیه برخی از نیروهای خود را از مرزها عقب کشیده است، هنوز هم تعداد قابل توجهی نیرو و تجهیزات در آنجا باقی مانده است.

بلینکن گفت که واشنگتن " بسیار دقیق" اوضاع را نظارت می‌کند، زیرا "اگر روسیه بخواهد ظرفیت آنرا دارد که در مدت کوتاهی اقدامات تهاجمی انجام دهد."

آقای زلنسکی همچنین گفت که در مورد مسایل امنیتی در بحیره سیاه با آقای بلینکن گفتگو کرده است، اما درمورد جزییات آن چیزی نگفت.

پس از رویکار آمدن حکومت جدید ایالات متحده به رهبری جو بایدن، آقای بلینکن ارشدترین مقام این حکومت است که به اوکراین سفر می‌کند.

ماه گذشته، روسیه مشق و تمرین گستردۀ نظامی را در نزدیکی مرز اوکراین راه اندازی کرد. هرچند پس از واکنش‌های تند ایالات متحده و شمار دیگر از کشورهای غربی، این تمرینات تا حدی متوقف شد، با اینحال مقام‌های روسی گفته اند که وسایط زرهی نظامیان روسی تا خزان سال روان در ساحه مستقر خواهد بود.

پس از اشغال کریمیه در شرق اوکراین توسط نظامیان روسی، تنش میان کیف و مسکو هر روز بیشتر می‌شود. نظامیان اوکراینی هنوز هم درگیر نبرد با گروه‌های جدایی طلب در شرق آن کشور استند که از سوی روسیه حمایت می‌شوند

XS
SM
MD
LG