لینک های دسترسی

Breaking News

در پی افزایش نرخ‌ها بایدن تلاش دارد مالیات بر نفت را برای سه ماه حذف کند 


در پی افزایش نرخ‌ نفت در ایالات متحده، رییس جمهور این کشور پیشنهاد کرده است که برای کمک با شهروندان این کشور، مالیات بر نفت برای سه ماه حذف شود.

جو بایدن از کانگرس ایالات متحده می‌خواهد مالیات بر پترول و دیزل را از ماه جولای تا سپتمبر حذف کند. اما به نظر نمی‌رسد کانگرس این کشور این پیشنهاد رییس جمهور را بپذیرد.

منتقدین آقای بایدن می‌گویند که با این اقدام رییس جمهور امریکا می‌خواهد در آستانهٔ انتخابات میان دوره‌ای محبوبیت‌ از دست رفته‌اش را دوباره کسب کند.

قیمت نفت،‌ به ویژه پترول و دیزل پس از تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین در بازار‌های جهان‌، به شمول ایالات متحده افزایش یافته است.

یک مقام ارشد قصر سفید گفت که رییس جمهور همچنان از حکومت‌های ایالتی خواهد خواست تا به گونهٔ مستقیم با مستهلکین شان در این راستا کمک فراهم کنند.

این مقام گفت که پس از تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین، نرخ پترول در حدود دو دالر فی گیلن افزایش یافته است.

با آنهم این مقام قصر سفید افزود که رییس جمهور بایدن سنگینی نرخ نفت بر دوش خانواده‌ها را می‌داند و درک می‌کند که تنها حذف مالیه نمی‌تواند مصارف آنان را تغییر بدهد.

این در حالی است که برخی از ایالت‌ها، به شمول نیویارک و کنتیکت از قبل مالیات بر نفت را متوقف کرده و یاهم افزایش مالیات را به تاخیر انداخته اند.

اما بر اساس تحلیل‌ها، ۴۶ ایالت هنوز در این خصوص اقدام نکرده اند، به شمول کالیفورنیا که حکومت آن به دست دموکرات‌ها بوده و بیشترین مالیه از تیل می‌گیرد.

XS
SM
MD
LG