لینک های دسترسی

Breaking News

بایدن محدودیت دیگر مهاجرتی حکومت ترمپ را لغو کرد


جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده توافقات سختگیرانۀ مهاجرتی را که در زمان ریاست جمهوری دونالد ترمپ با السلوادور، گواتیمالا و هندوراس امضا شده بود، لغو کرد.

وزارت خارجۀ ایالات متحده ناوقت شنبه ششم فبروری (۱۷ دلو) با نشر بیانیه‌ای گفت که این اقدام "نخستین گام‌های استوار در راستای مشارکت و همکاری بیشتر در منطقه است که رییس جمهور بایدن طرح آن را ریخته است."

توافقات موسوم به "کشور سوم مصوون" که در سال ۲۰۱۹ توسط حکومت دونالد ترمپ و سه کشور امریکای مرکزی امضا شد، پناهجویان کشورهای امریکای مرکزی را مجبور می‌‌کرد تا پیش از پیشکش کردن درخواست پناهندگی در ایالات متحده، در این سه کشور - السلوادور، گواتیمالا و هندوراس - درخواست پناهندگی بدهند.

این توافقات که بخشی از رویکرد سختگیرانۀ رییس جمهور ترمپ برای جلوگیری از ورود پناهجویان غیرقانونی به ایالات متحده بود، بر اساس بیانیۀ وزارت خارجۀ امریکا، هرگز از سوی السلوادور و هندوراس تطبیق نشد.

در بیانیۀ وزارت خارجۀ ایالات متحده آمده است که انتقال پناهجویان به گواتیمالا بر اساس توافق ایالات متحده – گواتیمالا نیز در اواسط ماه مارچ ۲۰۲۰ به دلیل همه‌گیری کروناویروس متوقف شد.

پیش از این نیز رییس جمهور جو بایدن با صدور فرمان‌های اجرایی چندین پالیسی "مهاجرستیزانۀ" حکومت رییس جمهور پیشین را لغو کرد؛ به شمول ایجاد نیروی ویژۀ کاری برای الحاق دوبارۀ خانواده های جدا شدۀ پناهجو در مرز ایالات متحده- مکسیکو و لغو محدودیت‌های سفر بر شهروندان هفت کشور اسلامی که از سوی آقای ترمپ وضع شده بود.

XS
SM
MD
LG