لینک های دسترسی

Breaking News

از تاثیرات ضد سرطانی مرچ سیاه آگاه بودید؟


مرچ سیاه جذب برخی از مواد مفید مغذی را نیز تسهیل می‌بخشد
مرچ سیاه جذب برخی از مواد مفید مغذی را نیز تسهیل می‌بخشد

مرچ سیاه سبب دفع مواد کیمیایی سرطان‌زا در کباب و غذاهای حاوی گوشت می‌شود که در حرارت بلند پخته ‌می‌شود.

یافته‌های یک پژوهش جدید نشان داده است که مرچ سیاه سبب زدودن "امین‌های هتروسایکلیک" در گوشت می‌شود.

امین‌های هتروسایکلیک، مواد کیمیایی اند که هنگام کباب کردن یا پختن گوشت در حرارت بلند تولید شده و سرطان‌زا می‌باشد.

دانشمندان در پوهنتون ایالت کنزاس امریکا پس از تحقیقات پی برده اند که مخلوط کردن یک گرام مرچ سیاه با ۱۰۰ گرام گوشت سرخ کوبیده، از ترکیب شدن امین‌های هتروسایکلیک در هنگام پختن گوشت به کلی جلوگیری می‌کند.

برای برخی افراد شاید این مقدار مرچ سیاه بسیار زیاد باشد، اما نویسندۀ این پژوهش گفته است که مخلوط کردن ترکیبی از مرچ سیاه با نمک، غورۀ انگور و دیگر دواهای دیگ می‌تواند عین تاثیرات ضد سرطانی را داشته باشد.

کیث سینگلیتاری، استاد بازنشستۀ تغذیه در پوهنتون الینوی که خلاصۀ پژوهش تازه در مورد مرچ سیاه را نوشته است، به تاثیرات خوب این ماده بر هاضمه نیز تاکید دارد.

آقای سینگلیتاری نوشته است که مرچ سیاه افراز انزایم‌های جهاز هضمی را تنبیه می‌کند، عبور مواد غذایی را در درون تیوب هضمی تسهیل کرده و همچنان جذب برخی از مواد مغذی را افزایش می‌بخشد.

پژوهش تازه نشان داده است ترکیبات موجود در مرچ سیاه، سبب افزایش جذب"کورکومین و ریزویراترول" در بدن می‌شود. کورکومین و ریزویراترول مواد کمیاب کیمیایی است که درزرد چوبه موجود بوده و خاصیت قوی ضد التهابی و ضد اکسیدانت‌ها را دارا اند.

یافته‌های این تحقیق همچنان نشان داده است که پاشیدن مرچ سیاه بالای غذا، در صورتیکه فرد مصرف کنندۀ آن مشکل جهاز هضمی نداشته و طعم تند و تیز مرچ را تحمل کرده بتواند، هیچ ضرر صحی را در پی ندارد.

XS
SM
MD
LG