لینک های دسترسی

Breaking News

انفجار در کابل ۱۲ کشته و ۲۰ زخمی برجا گذاشت


وزارت داخله افغانستان می‌گوید که در نتیجۀ یک انفجار موتر بمب‌گذاری شده در حوزه ۱۵ شهر کابل ۱۲ غیرنظامی به شمول سه کودک کشته شده و ۲۰ نفر دیگر زخمی شده اند.

مسعود اندرابی، سرپرست وزارت داخله افغانستان به خبرنگاران گفت که هدف این انفجار موتر بمب‌گذاری شده، یک موتر نوع "لندکروزر" مربوط به یک شرکت امنیتی خارجی به نام " Gardaworld" بود.

آقای اندرابی گفت که چهار تن از اتباع خارجی مربوط به این شرکت امنیتی به گونۀ "شدید" زخمی شده اند. به گفته سرپرست وزارت داخله که در این انفجار کودکانی کشته و زخمی شدند که به مکتب می‌رفتند.

او گفت: "دشمنان مردم افغانستان بدانند که عزم و راسخ که این مردم این کشور به خاطر صلح گرفته اند و قربانی‌های که تا اکنون در این راستا داده اند، نمی‌توانند با چنین حملات عزم و اراده شان را پس بگیرند."

وزارت داخله افغانستان گفته است که این انفجار توسط یک موتر نوع "تونس" صورت گرفته که افزون بر تخریب شماری از "واسطه‌های غیرنظامیان"، خسارات زیادی بر باشندگان محل وارد کرده است.

ریاست جمهوری و ریاست اجراییه افغانستان این رویداد را محکوم کرده اند. تا اکنون مسوولیت این انفجار را فرد و یا گروهی به عهده نگرفته است.

XS
SM
MD
LG