لینک های دسترسی

Breaking News

عملیات نیروهای امریکایی در سوریه؛ یکی از رهبران داعش کشته و چهار سرباز امریکایی زخمی شدند


عکس آرشیف
عکس آرشیف

فرمانده قوماندانی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) روز جمعه ۱۷ فبروری (۲۸ دلو) اعلام کرد که در اثر حملهٔ شب هنگام این فرماندهی، یکی از فرماندهان ارشد گروه دولت اسلامی یا داعش در شمال‌شرق سوریه کشته شد.

سنتکام در بیانیه‌ای گفته است که چهار سرباز امریکایی نیز در جریان این عملیات در نتیجه انفجاری زخمی شدند.

در بیانیه‌ای سنتکام آمده است: "شب گذشته در جریان یک حملهٔ هلیکوپتری مشترک نیروهای امریکایی و نیروهای دموکراتیک سوریه در شمال شرق سوریه انفجاری بر یک هدف منجر به زخمی شدن چهار نظامی امریکایی و یک سگ شد."

بیانیه‌ای سنتکام نام رهبر کشته شده را حمزه الحمصی معرفی کرده و گفته که او مسوول گروه داعش در شرق سوریه بود.

جو بوچینو، سخنگوی سنتکام گفت که حمصی پیش از کشته شدن این انفجار را انجام داد. به گفتهٔ او چهار سرباز امریکایی و یک سگ که زخمی شده بودند به یک مرکز صحی امریکا در عراق منتقل و تحت مداوا قرار دارند.

سخنگوی سنتگام افزود که سربازان و سگ در وضعیت صحی خوبی قرار دارند.

در حال حاضر، صدها نیروی امریکایی به عنوان بخشی از يک ایتلاف بين المللی در سوریه مستقر اند و بر ضد بقایای گروه دولت اسلامی یا داعش می‌جنگند.

واشنگتن در اکتوبر ۲۰۱۹ از کشتن ابوبکر البغدادی، رهبر پیشین گروۀ داعش در نتیجۀ یک عملیات نیروهای خاص ایالات متحده، در سوریه خبر داد.

پس از او، ابراهیم الهاشمی القریشی جانشین البغداد نیز به دستور جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده در یک عملیات نیروهای امریکایی در سوریه کشته شد.

گروه دولت اسلامی (داعش) به تاریخ ۳۰ نومبر ۲۰۲۲ (نهم قوس) از کشته شدن ابو حسن الهاشمی القریشی، سومین رهبر این گروه در جنگ خبر داد.

داعش به تاریخ ۱۰ مارچ ۲۰۲۲ میلادی و در پی مرگ رهبر پیشین این گروه، ابوالحسن الهاشمی القریشی را منحیث رهبر جدید این گروه معرفی کرد.

داعش در سال ۲۰۱۴ با تصرف بخش‌های اعظم عراق و سوریه، خلافت خود خواندۀ خود را اعلام کرد، اما در اثر عملیات ایتلاف به رهبری ایالات متحده این گروه در عراق و سوریه اکثر ساحات زیر تصرف خود را از دست داده و تنها سلول‌های خفتۀ آن گاهگاهی حملاتی را در این دو کشور انجام می‌دهند.

XS
SM
MD
LG