لینک های دسترسی

Breaking News

بلینکن با مقامات اسراییلی و فلسطینی ملاقات می‌کند 


وزیر خارجهٔ ایالات متحده امروز ۲۴ مارچ (چهارم جوزا) راهی شرق میانه می‌شود تا با مقامات اسراییلی،‌ فلسطینی و شرکای منطقه‌ای‌ امریکا ملاقات کند.

این سفر انتونی بلینکن بخشی از تلاش‌های ایالات متحده برای تحکیم و تمدید آتش‌بس میان اسراییل و حماس در غزه است.

او در صفحهٔ تویتراش نوشته است: "بر اساس تقاضای رییس جمهور بایدن به بیت المقدس، رام‌الله، قاهره و عمان سفر می‌کنم تا با طرفین برای حمایت از تلاش‌های شان جهت مستحکم کردن یک آتش‌بس ملاقات کنم."

ایالات متحده گفته است که به فراهم آوری فوری معاونت‌های بشری و جذب حمایت بین المللی برای غزه و تلاش‌های بازسازی آن شهر، به کار با مقامات فلسطینی و ملل متحد متعهد است.

آقای بلینکن دیروز به شبکهٔ تلویزیونی سی‌ان‌ان گفت که تمرکز فعلی ایالات متحده بر وضعیت بشری است که با کار‌های بازسازی آغاز می‌شود.

این در حالی است که میانجی‌گران مصری به مرزهای غزه سفر می‌کنند تا با محمود عباس، رییس ادارهٔ خود گردان فلسطینی، رقیب گروه حماس در تلاش برای ادامهٔ آتش‌بس ملاقات کنند.

آش‌بس کنونی میان غزه و اسراییل نیز به میانجی‌گری مصر به میان آمده است؛ آتش‌بسی که در شورای امنیت ملل متحد از آن استقبال صورت گرفت.

وزیر خارجهٔ امریکا گفت که در این وضعیت زمان یک توافقی فرارسیده که برای اسراییلی‌ها و فلسطینی‌ها "میزان مساوی حقوق" را اعطا کند.

او به شبکهٔ خبری ای‌بی‌سی گفت که فلسطینی‌ها نیاز دارند "به زندگی در فضای امن و عزت در یک کشور فلسطینی احساس امیدواری کنند".

آقای بلینکن علاوه کرد که جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده به راه حل دو کشور مستقل اسراییل و فلسطین، متعهد است. اما او پذیرفت که این امر لزوماً برای امروز نیست.

XS
SM
MD
LG