لینک های دسترسی

Breaking News

بلینکن به خاطر بحث در مورد حملۀ روسیه بر اوکراین به اروپا سفر می‌کند


انتونی بلینکن،‌ وزیر خارجهٔ ایالات متحده
انتونی بلینکن،‌ وزیر خارجهٔ ایالات متحده

وزیر خارجهٔ امریکا روز پنجشنبه سوم مارچ (۱۲ حوت) سفر اروپایی خود به بلجیم، مالدوفا،‌ لتویا، لیتوانیا و استونیا، را آغاز می کند.

انتونی بلینکن در جریان این سفرش در مورد "جنگ از پیش طرح ریزی شده، بی‌دلیل و غیر موجه فدراتیف روسیه علیه اوکراین" با متحدین ناتو و شرکای اروپایی ایالات متحده مشوره و هماهنگی گسترده خواهد کرد.

وزارت خارجهٔ امریکا با نشر اعلامیه‌ای گفته است که آقای بلنیکن سفر خود را از بروکسل، پایتخت بلجیم،‌ آغاز می کند، جاییکه در نشست وزیران خارجهٔ ناتو اشتراک خواهد کرد،‌ با متحدین اروپایی امریکا ملاقات خواهد کرد و در نشست وزیران خارجهٔ جی هفت یا هفت اقتصاد برتر جهان نیز اشتراک خواهد کرد.

علاوه بر این، دپلومات ارشد ایالات متحده با متحدین و شرکای واشنگتن در مورد پاسخ جهانی در مورد حملهٔ نظامی روسیه بر اوکراین و وضع تعزیرات گسترده و هماهنگ شده در برابر مسکو صحبت خواهد کرد.

پس از سفر به بروکسل، آقای بلینکن قرار است به تاریخ پنجم مارچ به پولند سفر کند و در آنجا با رهبران آن کشور از جمله زبیگنیو راو، همتای پولندی اش، در مورد کمک‌های امنیتی در برابر ادامهٔ تجاوز روسیه بر اوکراین صحبت خواهد کرد.

پس از آن، وزیر خارجهٔ ایالات متحده به مالدوفا سفر خواهد کرد و با مقام‌های ارشد آن کشور از جمله رییس جمهور، صدراعظم و وزیر خارجۀ آن کشور در مورد تلاش‌ها برای پذیرفتن مهاجران اوکراینی که به دلیل حملهٔ روسیه کشور‌شان را ترک می کنند،‌ صحبت خواهد کرد.

سپس آقای بلینکن به تاریخ ششم مارچ به لتوانیا سفر خواهد کرد و با رییس جمهور،‌ صدراعظم و وزیر خارجهٔ آن کشور ملاقات خواهد کرد.

به تاریخ هفتم مارچ، این دپلومات ارشد امریکا به لتویا سفر خواهد کرد و در آنجا با رییس جمهور،‌ صدراعظم و وزیر خارجهٔ آن کشور ملاقات خواهد کرد.

در آخرین روز این سفر آقای بلینکن به استونیا سفر خواهد کرد و با رییس جمهور، صدراعظم و وزیر خارجهٔ آن کشور در مورد تلاش‌های مشترک برای کمک به اوکراین، تقویت قدرت دفاعی، بازدارندگی ناتو، رشد دموکراسی، حقوق بشر،‌ همکاری‌های اقتصادی و انرژی در حوزهٔ بالتیک صحبت خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG