لینک های دسترسی

Breaking News

حریم هوایی امریکا به روی طیاره‌های روسیه مسدود می‌شود 


وزارت ترانسپورت و ادارۀ فدرال هوانوردی ایالات متحده در واکنش به تهاجم روسیه بر اوکراین، با صدور دستور‌هایی ورود طیاره‌های روسیه را به حریم هایی امریکا ممنوع کرد.

پیت بوتجیج، وزیر ترانسپورت ایالات متحده با نشر اعلامیه‌ای گفته است: "ایالات متحده برای پاسخ دادن به تجاوزگری بی‌دلیل پوتین علیه مردم اوکراین، در کنار متحدان‌مان در سراسر جهان ایستاده است".

جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحدۀ امریکا نیز شام سه شنبه در نخستین خطابه‌اش به مردم امریکا‌ با تمرکز بر تهاجم روسیه بر اوکراین گفت: "امشب اعلام می‌کنم که در مشارکت با متحدین خویش حریم هوایی ایالات متحده را به روی تمامی پرواز های روسیه مسدود می‌کنیم. روسیه را بیشتر منزوی می‌سازیم."

قرار است انسداد حریم هوایی ایالات متحده به روی طیاره‌ها و خطوط هوایی روسیه سر از پایان روز چهارشنبه دوم مارچ (۱۱ حوت) به گونۀ کامل اجرایی شود.

به این ترتیب فعالیت تمام طیاره‌ها و پروازهای مسافربری و باربری و پروازهای برنامه‌ریزی شده و چارتر که به هر نحوی به روسیه یا شهروندان آن کشور مرتبط باشد، به تعلیق در آمده و آسمان ایالات متحده عملاً به روی همه شرکت‌های هوایی تجارتی و طیاره‌های غیرنظامی روسیه کاملاً مسدود می‌شود.

تصمیم ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه مبنی بر به رسمیت شناختن استقلال دو منطقه جدایی‌طلب اوکراین و متعاقب آن تهاجم نظامیان روسی بر اوکراین، به شدت از سوی اکثر کشورهای جهان به ویژه غرب محکوم شد و تحریم‌های شدید بر دولت، افراد و نهادهای روسیه وضع شد که انسداد حریم هوایی امریکا به روی طیاره های روسیه تازه‌ترین مورد آن است.

XS
SM
MD
LG