لینک های دسترسی

Breaking News

مذاکرات با کوریای شمالی شکست نخورده است - بولتن


مشاور امنیت ملی رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا گفته است که پایان یافتن دیدار دوم رهبران امریکا و کوریای شمالی بدون رسیدن به یک توافق، به معنای آن نیست که این مذاکرات شکست خورده است.

دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا هفتۀ گذشته با کیم جون اون، رهبر کوریای شمالی در شهر هانوی ویتنام دیدار کرد، اما ملاقات دو رهبر پیش از وقت و بدون رسیدن به توافق پایان یافت.

جان بولتن یکشنبه ۱۲ حوت (۳ مارچ) در مصاحبه با شبکۀ تلویزیونی سی‌بی‌اس گفت که شرایط پیونگ یانگ برای لغو تحریم‌ها در ازای برچیده شدن برنامۀ هسته‌ای آن کشور، برای ایالات متحده قابل پذیرش نیست و این را باید یک "موفقیت" دانست.

آقای بولتن گفت "زمانیکه از منافع ملی امریکا محافظت می‌شود، من آن را ناکامی نمی‌پندارم...اگر به معاملۀ خوبی دست یافته نتوانیم، پس معامله نکردن بهتر از معاملۀ خراب است".

به گفته مشاور آقای ترمپ، موضوع اصلی در نشست ویتنام این بود که دیده شود که آیا کوریای شمالی آماده است آنچه را که رئیس جمهور امریکا "توافق بزرگ" خوانده است، یعنی خلع سلاح هسته‌ای را می‌پذیرد یا خیر.

جان بولتن گفت که به کوریای شمالی نشان داده شد که اگر می‌خواهد دست از فعالیت هسته‌ای بردارد، چی چیزی را کمایی می‌کند. اما افزود که کوریای شمالی تا هنوز دست از این فعالیت‌ها نبرداشته است و به گفتۀ وی واشنگتن نیز فشار اعظمی را بر پیونگ یانگ حفظ خواهد کرد.

آقای بولتن گفت که مذاکرات امریکا با کوریای شمالی "تاریخ انقضا" ندارد و به گفتۀ وی رئیس جمهور ترمپ کاملاً آماده است که تماس‌ها را در سطوح پایان حفظ کند یا زمانیکه مناسب باشد، شخصاۀ با کیم جون اون دیدار مجدد داشته باشد.

XS
SM
MD
LG