لینک های دسترسی

Breaking News

در دو هفتۀ اخیر پنج حملۀ تندروان در پاکستان صورت گرفت


در پنجمین حملۀ تندروان در دو هفتۀ اخیر در پاکستان، انفجار بم در یک مرکز عمدۀ خرید و فروش در شرق شهر لاهور پاکستان روز پنجشنبه سبب کشته شدن هشت نفر و زخمی شدن کم از کم ۲۰ نفر دیگر شد.

نایاب حیدر سخنگوی پولیس پنجاب به خبرگزاری رویترز گفت که این رویداد از انفجار بم تعبیه شده یا بم ریموت کنترول دار ناشی شده است.

آقای حیدر گفت که عامل این رویداد دستگیر نشده است و مقام‌ها رفت و آمد مردم را به این محله سد کرده اند. تا کنون هیچ گروهی مسوولیت این حمله را به دوش نگرفته است.

پاکستان در چند هفتۀ اخیر صحنۀ موجی از حملات و خشونت‌های تندروان بوده است که تا کنون جان کم از کم ۱۳۰ نفر را در سرتاسر آن کشور گرفته و صدها نفر دیگر را زخمی کرده است. مرگبارترین این حمله در زیارتگاه شهباز قلندر در ایالت سند سبب کشته شدن ۹۰ نفر شد.

در دو هفتۀ گذشته این دومین حمله در شهر لاهور می‌باشد. انفجار انتحاری به تاریخ ۱۳ فبروری در نزدیکی شورای ایالتی لاهور سبب کشته شدن ۱۳ نفر و زخمی شدن بیش از ۸۰ نفر دیگر شد.

مقام‌های ملکی و نظامی پاکستان عهد کرده اند که برای سرکوب تندروان در سرتاسر آن کشور عملیات گسترده را راه اندازی خواهند کرد و به دلیل نگرانی‌های امنیتی اسلام آباد، گذرگاه ها میان افغانستان و پاکستان در امتداد خط دیورند مسدود شده است.

پس از حملۀ زیارت شهباز قلندر، نیروهای امنیتی پاکستان گفته اند که بیش از ۱۰۰ تندرو مظنون را در عملیات هدفمندانه از بین برده اند.

XS
SM
MD
LG