لینک های دسترسی

Breaking News

شمار جان باختگان لغزش زمین و سیلاب در برازیل به ۷۸ نفر افزایش یافت


نمای از خانه های رهایشی که در اثر سرازیر شدن سیلاب و لغزش زمین در برازیل ویران شده است
نمای از خانه های رهایشی که در اثر سرازیر شدن سیلاب و لغزش زمین در برازیل ویران شده است

امدادرسانان در برازیل روز چهارشنبه شنبه ۱۶ فبروری (۲۷ دلو) گفتند که لغزش زمین و سیلاب ناشی از بارندگی های شدید در شهر سیاحتی ریو دی جنیرو در برازیل، به ۷۸ نفر افزایش یافته است.

مقام های برازیلی گفته اند که این سیلاب موجب تخریب دست کم ۸۰ خانهٔ رهایشی شده و تیم های نجات ۲۱ نفر را از زیر آوار خانه های ویران شده، زنده نجات داده اند.

بر اساس گزارش ها، این بارندگی و سیلاب که لغزش زمین را در پی داشت، در منطقهٔ پتروپلیس رخ داده است. علاوه بر تلفات جانی،‌ این سیلاب سبب بی جا شدن نزدیک به ۴۰۰ نفر در مناطق آسیب دیده شده است.

به گفتهٔ‌ مقام ها در برازیل،‌بسیاری از این بی جا شدگان در مکاتب و سایر پناهگاه ها به سر می برند و موسسات خیریه خواهان اهدای دوشک خواب، لحاف، غذا، آب آشامیدنی و ماسک برای قربانیان این آفات طبیعی شده اند.

شاروالی این منطقه با انتشار تصاویری از خانه‌های ویران‌شده و موتر هایی را که سیلاب‌ با خود برده است، "وضعیت فاجعه‌بار'' را در این منطقه اعلام کرد. علاوه بر آن،‌ بسیاری از مغازه ها نیز در اثر بارندگی های شدید توام با سیلاب از بین رفته است

بخشی از مناطق شهرک پتروپلیس در ظرف کمتر از شش ساعت شاهد ۲۶۰ ملی متر بارندگی بود. این بارندگی ها بیش از حد پیش بینی شده بود.

خبرگزاری فرانس پرس از قول مقام های برازیلی گزارش داده است که بیش از ۱۸۰ کارمند اطفاییهٔ آن کشور و سایر تیم های نجات برای نجات مردم به شهرک آسیب دیدهٔ پتروپلیس اعزام شدند.

ییر بولسونارو، رییس جمهور برازیل که در روسیه روز سه شنبه ۱۵ فبروری در جریان سفرش به مسکو، پایتخت روسیه، در یک تویت نوشت که فاجعهٔ سیلاب کشورش را هر لحظه دنبال می کند و از وزیران کابینه اش خواسته است تا برای قربانیان کمک های فوری را فراهم کنند.

در اوایل فبروری ۲۰۲۲ میلادی، سیلاب و لغزش زمین در جنوب شرق برازیل موجب کشته شدن دست کم ۲۸ نفر شد.

XS
SM
MD
LG