لینک های دسترسی

Breaking News

صدراعظم بریتانیا نوگرایی ترمپ را تحسین کرد


تریسا می، صدراعظم بریتانیا از دونالد ترمپ رئیس جمهور ایالات متحده به حیث دوست و متحد استقبال کرد، اما محتاطانه به وی گفت که از نهادهای جهانی و ارزشهای سیاسی نهادینه شده، رویگردان نشود.

صدراعظم می، در اولین سفرش به امریکا شروع دوره ریاست جمهوری ترمپ را "دوره جدیدی از نوگرایی امریکایی" خواند اما پیشنهاد رئیس جمهور ترمپ را که شکنجه شاید قابل قبول باشد به قوت رد کرد و برخی دیدگاه های پالیسی خارجی ترمپ را مردود دانست.

خانم می این سخنان را در مراسم گردهمایی قانونگذاران جمهوریخواه امریکا در شهر فلادلفیا بیان کرد.

تریسا می گفت که بریتانیای خارج از اتحادیه اروپایی و ایالات متحده تحت ریاست جمهوری ترمپ می تواند یک بار دیگر در جهان با هم کار کنند.

صدراعظم بریتانیا گفت "کشورهای مان با همدیگر، مسوولیت مشترک رهبری را دارد. زیرا هنگامی که دیگران وارد می شوند و ما عقب برویم، برای امریکا بد است، برای بریتانیا بد است و برای جهان بد است."

خانم می گفت ملل متحد نیازمند اصلاح است اما هنوز بنیادهای آن در روابط ویژه حیاتی است. او گفت ناتو اساس دفاع غرب است که با تعهد، اعتماد و علایق مشترکی که بین آنها وجود دارد تشکیل شده است.

تریسا می اما تصریح کرد که ناتو به اصلاح و تجدید سازمان دهی برای بازدهی مطابق نیازهای امروز نیاز دارد.

خانم می گفت که ریاست جمهوری ترمپ ایالات متحده را "قوی تر، بزرگتر و مطمئن تر" می سازد که به گفته او برای باقی جهان نیز خوب است. او گفت محافظه کاران بریتانیا و امریکا اصول مشابهی دارند.

صدر اعظم بریتانیا قرار است روز جمعه در قصر سفید با دونالد ترمپ، رئیس جمهور امریکا ملاقات کند. طبق قصر سفید، خانم می سپس کنفرانس خبری مشترکی خواهد داشت.

تریسا می اولین رهبر خارجی خواهد بود که در واشنگتن با ترمپ از زمان تصدی ریاست جمهوری اش ملاقات می کند.

هر دو رهبر گام هایی را برای اصلاح روابط بین المللی شان، به ویژه در بخش تجارت روی دست گرفته اند.

بریتانیا از اتحادیه اروپایی خارج شده و این قضیه در جریان است. ترمپ از پیمان شراکت بین ۱۲ کشور حوزه آقیانوس آرام خارج شده است.

پلان خانم می برای خروج از اتحادیه اروپایی شامل قراردادن اولویت بر کنترول مهارجت است اگرچه او تا به حال جزئیاتی از این پالیسی را اعلام نکرده است.

XS
SM
MD
LG